צ'אבס: זריקת נעליים למען כבוד העם העיראקי; פורסמה עצומה למען שחרור העיתונאי

נשיא ונצואלה הוגו צ'אבס הגדיר אתמול כ"אמיץ" העיתונאי שזרק את נעליו על נשיא ארצות הברית במהלך מסיבת עיתונאים בעיראק. צ'אבס אומנם הבהיר כי הוא אינו תומך בזריקת נעלים על אנשים כצורת מחאה לגיטימית, אך כינה את התקרית "זריקת נעליים למען כבוד העם העיראקי". לדבריו, "עלינו לזכור שבוש אולי לא זרק נעליים על אזרחי עיראק, אך הוא זרק עליהם פצצות, מוות והרס". על כך מוסרת הבוקר סוכנות הידיעות הקובנית "פרנסה לטינה"

בהתייחסו לזורק הנעליים צחק צ'אבס בקול רם וקרא "איזה אומץ יש לו!". עם זאת הוא הביע שביעות רצון מהעובדה שהנעליים לא פגעו בנשיא בוש וציין כי יש לברך את הנשיא האמריקני היוצא "כי עדיין יש לו רפלקסים טובים".  אחיו של העיתונאי מייתם א-זיידי, מסר אמש בבגדד כי כתב הטלוויזיה מונתזר א-זיידי, שכינה את בוש "כלב" במסיבת עיתונאים משותפת עם ראש הממשלה נורי אל-מליכי ביום ראשון, אושפז בבית חולים ב"אזור הירוק" המבוצר שבו שוכנת קריית הממשלה בלב בגדד. "כל מה שאנו יודעים הוא שאתמול יצר עמנו קשר אדם שמכיר אותו והוא סיפר לנו שמונתזר נלקח ביום ראשון לבית החולים", סיפר אחיו של העיתונאי, שזכה לתשבוחות בעצרות ומחאות שנערכו מאז ברחבי העולם הערבי. "הוא נפצע בראשו משום שהוכה בכת של רובה, ואחת מידיו נשברה".
מצבא ארה"ב מסר כי א-זיידי נתון הועבר למעצר אצל רשויות צבא עיראק, אך דובר של שר ההגנה העיראקי הכחיש זאת ואמר כי אינו יודע דבר על מצבו של העיתונאי. אחרי שכינה את בוש כלב, א-זיידי השליך את שתי נעליו בזו אחר זו לעבר הנשיא, שהתכופף ולא נפגע. אתמול מסר גורם עיראקי כי הפרשה תועבר לטיפול בתי המשפט. עורכי דין מקומיים העריכו כי א-זיידי יואשם בעבירה שנושאת עמה עונש של עד שנתיים מאסר, בגין העלבה פומבית של מדינה זרה, ארגון בינלאומי או ראש מדינה זרה. אישום אחר, לפי חוק העונשין מ-1969, שנחקק בעת משטרו של סדאם חוסיין,  עשוי להיות בגין העלבת הנשיא העיראקי או נציגו, עבירה הנושאת עמה עונש של עד שבע שנות מאסר.
אתמול גם פורסמה באתר חד"ש בשפה הערבית עצומת תמיכה בעיתונאי העיראקי. החותמים על העצומה מביעים תמיכה במעשיו של זידי וקוראים ל"שלטונות הכיבוש האמריקאי ולממשלת עיראק שמושלת בשמם" לשחרר אותו לאלתר. "הוא הביע במעשיו את זעקת האנושות לנוכח אחד מפושעי המלחמה המסוכנים בעולם המודרני", נכתב בעצומה.
עוד נכתב בעצומה כי בוש עורר מלחמות ואי שקט, הרג ילדים ותמך בכיבושים הנוראים ביותר בעת החדשה, בשטחים הפלסטינים ובעיראק.
כתובת העצומה: