פתחו הבוקר בעיצומים: בית הדין קבע כי עובדי רשות שדות התעופה ישובו לעבודתם הסדירה

בית הדין האזורי לעבודה בבת ים קבע בצהריים (חמישי) כי עובדי רשות שדות התעופה (רש"ת) ישובו לעבודתם הסדירה והמלאה. כמו כן קבע בית הדין כי הצדדים ישובו לשולחן המשא ומתן ובתוך 12 יום יגבשו מתווה מוסכם ביניהם. בתקופת המשא ומתן לא ינקטו צעדים חד צדדיים. זאת, בעקבות צעדי המחאה בהם נקטו היום עובדי רש"ת. בנוסף על השיבושים בנתב"ג, גם הטיסות בשדה התעופה בראש פינה הופסקו הבוקר – כולל מתן שירות לטיסות כיבוי. כמו כן, החל מהשעה 14:00 גם הטיסות בנמל התעופה רמון באילת היו מתוכננות להיעצר.

מחאת העובדים פרצה על רקע כוונת הרשות לפטר מאות עובדים קבועים. ברש"ת טענו על מצוקה כלכלית בעקבות מגפת הקורונה, אך האוצר משך מקופת הרשות כ-4 מיליארד שקלים לקופת המדינה טרם החל המשבר.

הפגנת עובדי ענף התעופה ביום חמישי שעבר על מסלולי ההמראה בנתב"ג (צילום: ההסתדרות)

 

עוד מתכננת הנהלת הרשות להוציא 400 מעובדיה לחל"ת. ועד העובדים מתנגד להחלטה, וטוען כי הדבר מוביל למחסור חמור בכוח אדם. לפני משבר הקורונה היו מועסקים ברשות שדות התעופה 4,000 עובדים (קבועים וזמניים). במהלך המשבר, בשל הסגרים והמגבלות על הטיסות שהביאו לירידה ניכרת בפעילות שדות התעופה, הוצאו לחל"ת 2,000 עובדים, ומאז חלקם חזרו לעבוד וחלקם פוטרו.

יצוין שבלחץ ועד העובדים ההסתדרות הכריזה ביום שלישי האחרון על סכסוך עבודה בענף התעופה. הסכסוך יחול על עובדי אל-על, עובדי ארקיע, הטייסים בישראייר ורש"ת, והם יוכלו לנקוט בצעדים ארגוניים כמו שביתה, בתוך כעשרה ימים. מההסתדרות נמסר שהרקע לסכסוך הוא המשבר התעסוקתי החמור של עובדי הענף מפרוץ מגפת הקורונה, שכלל פיטורי אלפי עובדים. ביום חמישי שעבר קיימו העובדים המאוגדים הפגנה ובה חסמו את מסלולי ההמראה בנתב"ג.

 

עוד בנושא:

בעקבות לחץ ועדי עובדים: ההסתדרות הכריזה על סכסוך עבודה בענף התעופה