פרקליטים נקטו צעדים ארגוניים נגד הצעת חוק מח"ש; שביתה בימק"א ירושלים

פרקליטות המדינה קיימו הום (חמישי) שביתה בת שעתיים, בתגובה להצעת החוק של ח"כ משה סעדה (הליכוד) המציעה להפריד את מח"ש מהפרקליטות אשר אושרה היום בקריאה טרומית. השביתה הוכרזה על ידי יו"ר ועד הפרקליטים אורית קורין, שטענה במכתב שהעבירה לפרקליטים כי "מהלכים עלינו איימים".

"החוק שעבר בטרומית משמעותו הוצאת מחלקה שלמה על כלל עובדיה מהפרקליטות והעברתה לסמכות מינהלית ולא מקצועית" אמרה קורן. "בנוסף לכך, הצעת החוק פועלת ליצור גוף אשר יחקור פרקליטים בחקירות פליליות ולא על ידי משטרת ישראל כאשר יחידה זו תהיה כפופה לשר. מדובר בפגיעה קשה וחד צדדית בפרקליטים ופרקליטות ורצון להלך עליהם אימים בעת מילוי תפקידם הציבורי".

לדבריה, "הכוונה של המדינה לבצע שינויים ארגוניים באופן חד צדדי היא בדרך שתפגע בצורה קשה בביטחונם התעסוקתי של הפרקליטים כעובדי מדינה, במעמדם, בקידומם ובתנאיהם. מדובר במהלך פוגעני ומתגלגל שנעשה בחוסר תום לב ובדרך שאינה מקובלת ביחסי עבודה בכלל, וביחסי עבודה קיבוציים בשירות הציבורי בפרט".

במכתב שנשלח לפרקליטים נאמר כי "היום הועלתה לקריאה טרומית הצעתו של משה סעדה להוצאתה של מח"ש מהפרקליטות וליצירת גוף חוקר מיוחד שיחקור את הפרקליטים בחקירה פלילית, כאשר אותו גוף יהיה כפוף לשר המשפטים. אין ספק שבהצעת חוק זו גלומה פגיעה קשה בנו כעובדים והשלכותיה מרחיקות לכת עבורנו". "הכוונה להלך עלינו אימים בעת שאנו מנהלים תיקים בשם המדינה, בכך שנהיה חשופים לחקירות פליליות היא בלתי מתקבלת על הדעת מבחינתנו" הוסיפה והבהירה קורן. "אנו לא נסכים להחלשתנו הארגונית ולפגיעה בביטחון התעסוקתי שלנו", הדגישה.

בתוך כך, עובדי ימק"א חסמו אתמול בבוקר את שערי הכניסה למוסד הירושלמי הוותיק ופתחו בשביתה נוכח "הסחבת וחוסר הרצינות" שמגלה ההנהלה בכל הנוגע למו"מ על הסכם קיבוצי חדש. העובדים נשאו שלטים בעברית, ערבית ואנגלית בהם נכתב בין היתר: "נלחמים על הלחם של ילדינו" ו"כאן שביתה!".

במכתב שיצא אתמול לעובדי המקום מטעם הסתדרות וועד עובדי ימק"א, ונשלח לעובדי המקום, נכתב כי: "אנו נמצאים בתקופה של משא ומתן על שיפור תנאי ההעסקה, ולאחר תקופה ארוכה ההנהלה גוררת רגליים ופועלת בחוסר תום לב. כולנו תקווה שההנהלה תשנה את גישתה כלפי העובדים ותעבור לשיח מכבד, בלב פתוח ונפש חפצה". יו"ר ועד עובדי ימק"א ירושלים, ח'אלד רישאק: "אנחנו נחושים בהמשך המאבק שלנו ובצדקתו. לא נאפשר יחס מלזלזל כלפי העובדים, ונמשיך לפעול בכל הערוצים עד להשגת הסכם קיבוצי מיטיבי".

עוד בנושא: https://zoha.org.il/119027