פראט אנד ויטני סוגרת את 'להבים': ההסתדרות לא מעוניינת במו"מ על הפיצויים אלא בעסק חי

"נפגשנו אתמול עם הנהלת המפעל והבהרנו שאנו לא מוכנים לנהל מו"מ על הפיצויים, חייבים לשמור את המפעל כעסק חי". כך אמר בצהריים (שני) יו"ר מרחב הגליל המערבי של ההסתדרות, אשר שמואלי, בריאיון ששודר בגל"צ. עוד הוסיף כי יש המתעניינים לרכוש את המפעל והאשים את חברת הענק האמריקאית פראט אנד שהחליטה לסגור את המפעל הוותיק "טכנולוגיית להבים" בנהריה, ש"פעלה בזדון".

כמו כן, ראשי הרשויות בגליל המערבי הודיעו הבוקר כי בכוונתם לצאת למאבק בהחלטה לפטר 900 מעובדי המפעל.  "המפעל פעל בתקופות קשות ומורכבות בעיר מעל לחמישים שנה ולרגע לא הפסיק לפעול ולייצר", אמר ראש עיריית נהריה, רונן מרלי, והוסיף שבשיחה שקיימו ראשי הרשויות הוחלט על יציאה למאבק משותף בהחלטה, שתפגע קשות בתעסוקה  בגליל  המערבי.

יצוין שההסתדרות הכריזה אתמול על סכסוך עבודה בחברה, בהמשך למכתב ששלח מנכ"ל החברה, איגור קרפובינסקי, לעובדים, ובו עדכן אותם על מהלך פיטורים רחב הצפוי. עוד התכנסה הבוקר ועדת הכספים של הכנסת לדיון דחוף על הפיטורים המתוכננים בנהריה. יו"ר הוועדה, ח"כ משה גפני (יהדות התורה) אמר אמש "לא נעמוד מהצד בפיטורים המוניים. נתכנס לדיון דחוף בנושא יחד עם הנהלת המפעל ומשרדי הממשלה לראות כיצד ניתן לסייע ולפתור את הבעיה".

אסיפת עובדי "להבים" בנהריה (צילום: ההסתדרות)

במפעל "טכנולוגיית להבים", שהוקם לפני כחמישים בידי משפחת ורטהיימר, מייצרים את להבי הקומפרסור שמהווים חלק משמעותי בפעילות מנועי המטוסים, והם נמצאים בחלק ניכר ממטוסי איירבאס האירופים, אמברייר מתוצרת ברזיל ועוד. מפעל "טכנולוגיית להבים" נוסד בשנת 1968 ונמכר במאי 2014 לתאגיד פראט אנד ויטני ומועסקים בו כ-1,400 עובדים ומרביתם צפויים להיות מפוטרים עם סגירת קווי הייצור של להבי הקומפרסור.

עוד על מאבק עובדי להבים טכנולוגיות