פעם שנייה תוך שבועיים: מפציצים אמריקאים עברו מעל שמי ישראל בדרכם למפרץ הפרסי

שני מפציצי בי-52 של חיל אוויר של ארה"ב חלפו אתמול (חמישי) בשמי המזרח התיכון, וגורמים אמריקנים אמרו כי מדובר ב"מסר מרתיע ברור לטהרן". המפציצים עברו גם מעל שמי ישראל כחלק ממפגן העוצמה האווירי באזור. זו הפעם השנייה המפציצים מסוג זה חולפים מעל שמי ישראל בשבועיים האחרונים ב"מטרה להעביר מסר לאיראנים".

אחד ממפציצי בי-52 ששוגר למזה"ת בהכנות לטיסה בבסיס בלואיזיאנה (צילום: חיל אוויר של ארה"ב)

שני המפציצים המריאו ביום רביעי מבסיס בלואיזיאנה, ארצות הברית. אחרי שחלפו מעל האוקיינוס האטלנטי ואירופה, הם חצו את המפרץ הפרסי וטסו ליד עומאן, כשהם שומרים על מרחק ביטחון מאיראן. מטוסי קרב מסעודיה, בחריין וקטאר ליוו את המפציצים כשאלו עברו בשטחם האווירי.

מטוסי בי-52 שנכנסו לשירות ב-1955, נחשבים למפציץ העיקרי של צבא ארה"ב והיו אחראיים למותם של רבבות אזרחים במהלך וייטנאם. הוא מסוגל לשאת טילי שיוט וחימוש גרעיני. את המפציץ מפעילים חמישה אנשי צוות: טייס, טייס משנה, שני נווטים וקצין לוחמה אלקטרונית. הבכירים האמריקנים אמרו לסוכנות הידיעות איי.פי כי הטיסה "נועדה להראות את המחויבות האמריקנית המתמשכת במזרח התיכון". בחודש שעבר דווח ב"ניו יורק טיימס" כי נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, שאל יועצים בכירים אם ישנה אפשרות לתקוף את מתקן הגרעין המרכזי באיראן בשבועות הקרובים. מקורות אמריקאים בכירים אמרו לעיתון כי טראמפ הציב את השאלה בפגישה בחדר הסגלגל. שורת יועצים בכירים הניאו את טראמפ מביצוע פעולה צבאית.