פעיל מפלגת העובדים נרצח בברזיל; מאיימים על חייו של המועמד נשיאות לולה דה סילבה

פעיל מפלגת העובדים של ברזיל שבאופוזיציה ומראשי השמאל בעירו, מרסלו ארודה, נורה למוות הלילה (בין ראשון לשני) על ידי שוטר מתומכי הנשיא הימני קיצוני ז'איר בולסונרו. על כך מסר הבוקר האתר "ורלמליאו" של עיתון המפלגה הקומוניסטית של ברזיל.

מהמשטרה נמסר כי ארודה, חגג את יום הולדתו ה-50 במסיבה בעיר פוז דו איגואסו שבדרום ברזיל, כשהיורה, חורחה חוסה דה רושה גוארניו, נכנס אל המקום, קרא קריאת תמיכה בנשיא ברזיל בולסונארו, וירה בו למוות. בטרם התמוטטות מתבוסס בדמו ארודה, פקח עירוני שהיה גם חמוש, ירה בחזרה בגוארניו והרג אותו.

מרסלו ארודה כפי שצולם, אתמול, בטרם נרצח בידי שוטר תומך בולסונרו. מאחוריו ועל חולצתו דיוקנו של מנהיג מפלגת העובדים, "לולה" דה סילבה (צילום: ורמליאו)

 

ארודה היה מועמד לסגן ראש העיר מטעם מפלגת העובדים בבחירות לרשויות המקומיות שנערכו אשתקד. לדברי חבר הפרלמנט הקומוניסטי אורלנדו סילבה "מהי הסיבה לרצח של פעיל שמאל במסיבה משפחתית בה חגג את יום הולדתו ה-50? השנאה הפוליטית. זו שנאה שמקורה בתומכי הנשיא ובולסונרו בעצמו עומד מאחוריה. ידיו מגואלות בדמו של ארודה".

יצוין שביום חמישי שעבר נעצר תומך בולסונרו בסאו פאולו בעת שנערכה בעיר עצרת בחירות של מפלגת העובדים בהשתתפות מנהיג המפלגה ומועמדה לנשיאות "לולה" דה סילבה. ממפלגת העובדים נמסר כי דה סילבה מאוים ברצח בשבועות האחרונים והוחלט להגביר את השמירה עליו.