פעיל המחאה סדי בן שטרית נעצר בשייח' ג'ראח בגלל שהניף דגל פלסטיני

פעיל המחאה נגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, סדי בן שטרית, נעצר אתמול (שישי) בשייח' ג'ראח בגלל שהניף דגל פלסטיני. במקום הפגינו, כמדי יום שישי, עשרות פעילי שלום ישראלים שדרשו להפסיק את גירוש המשפחות מהשכונה הפלסטינית.

בקריאה להפגנה נאמר כי "ניסיונות הנישול והגירוש של תושבי שייח' ג'ראח מבתיהם ממשיכים. מאות צפויים לאבד את בתיהם, וארגוני מתנחלים כבר חוגגים את הגזל והכאב שהם גורמים. לצד שמחת המתנחלים, הדיכוי השלטוני של המאבק בשכונה לא פוסקים. בשבועות האחרונים חלקים נרחבים מהשכונה חסומים על ידי המשטרה, כך שהתושבים נדרשים להראות תעודה מזהה כדי להגיע לבתיהם. סמל אפרטהייד בוער וכואב בלב ירושלים".

סדי בן שטרית (ראשון משמאל) אתמול, שישי, בהפגנה שכונה הפלסטינים שייח' ג'ראח (צילום: זו הדרך)

 

בעקבות המעצר, הדגישו הפעילים "דגל פלסטין הפך לאיום קיומי על ישראל. המשטרה מאשימה את הדגל שהוא עלול להוביל להתססה. אז היא תקפה את בן שטרית ואת כל מי שמחזיק בו וככה יוצרת התססה אלימה. מצדה. מלכוד של התססה. הפגנה שהייתה מסתיימת בשקט תוך חצי שעה, התארכה ארוכות עם בונוס אלימות משטרתית, מעוכבים, עצור והרבה מכות" .אילו בן שטרית צייץ בעקבות מעצרו: "שר המשטרה עומר בר-לב: עכשיו בשייח' ג'ראח, השוטרים שלך מיישמים את הדוקטרינה עם אלות. כבוד לממשלת השינוי".

 

סרטון – משטרת ישראל, אתמול, נגד דגל פלסטין:

https://www.facebook.com/haim.shadmi/videos/1932853020212326