פעילי שלום הסירו חסימות בדרום הר חברון

 

ששה פעילי שלום נעצרו הבוקר (יום א') בהפגנה שנערכה בקרבת הכפר סמוע, שבדרום הר חברון, ניסיון להסיר חסימות שהוקמו על ידי צה"ל במקום. בין היתר עוכב לחקירה הטייס סרן (מיל') יונתן שפירא, מחותמי מכתב הטייסים, ושוחרר כעבור שמונה שעות: "לא יעצרו אותנו לא שוטרים, לא מתנחלים ולא פוליטיקאים. זה העתיד שלנו, אם לא נפעל – לא נשרוד", אמר שפירא לעיתונאים בצאתו ממשטרת חברון.  רוב הפעילים שנעצרו שוחררו בשעות הצהריים ורק עזרא נאוי, נשאר במעצר הלילה, ויובא לבית משפט השלום, במגרש הרוסים, מחר (יום שני) בשעה 10:30. חבריו קוראים להפגין מחר במקום.
 
המשטרה עיכבה לחקירה את פעילי "לוחמים לשלום", לאחר שהשתתפו בהפגנה למען הסרת חסימות עפר סביב הכפר סמוע שבדרום הר חברון. חלק מהם ניסו להסיר פיזית את החסימה, ואחרים עוכבו לחקירה כאשר היו בדרכם למקום. מהמשטרה נמסר כי ארבעה גברים ואישה עוכבו לחקירה מחשש שייפגעו בחסימות העפר שהציב צה"ל. בנוסף נמסר שהאישה שעוכבה לחקירה התלוננה כי נפגעה בידה במהלך העימות עם אחד השוטרים ולכן פונתה לקבלת טיפול רפואי
בשנים האחרונות פעלו כוחות צה"ל לחסימת הכבישים באזור הכפר סמוע על-ידי הצבת ערמות עפר ואבנים גדולות. כתוצאה מהחסימות תושבי הכפר נאלצים ללכת ברגל קילומטרים רבים כדי לקבל טיפולים רפואיים או כדי למכור תוצרתם החקלאית. גם במקרים בהם הם יוצאים מהכפר ברכב, הם נאלצים לנסוע כשעה וחצי במקום רבע שעה.