פעילי מגמה ירוקה החלו במערכה נגד קידוחי הנפט המתוכננים בחוף פלמחים

פעילי מגמה ירוקה מחו אתמול (שלישי) בנתבי איילון והציבו שלטים בעברית, בערבית ובאנגלית נגד קידוחי הנפט המתוכננים בחוף פלמחים שמורת טבע ימית. ממשלת הימין מקדמת בימים אלה 33 פרויקטים של דלקים מזהמים. אחד מהם הוא רישיון לחיפוש נפט וגז בפלמחים, שהוענק לחברת אנרג'יאן הבריטית.

הפעילים הסבירו "מחינו יחד עם שותפות שלנו מתנועת הגנת האקלים, כדי להבהיר באופן חד וברור תם עידן הדלקים המזהמים. נפעל לעצור קידוחי גז ונפט בפלמחים ובכל מקום. הפרויקט הזה הרסני במיוחד: לא רק שהוא יגביר את התלות שלנו בדלקים מזהמים, הוא גם יהרוס את אחת משמורות האלמוגים הייחודיות בעולם, כולל זנים נדירים ומינים בסכנת הכחדה עולמית. אין ספור יצורים שאינם יכולים לחיות בשום מקום אחר פשוט יגוועו וימותו". עוד הם מסרו "בזמן שכל העולם עובר לאנרגיות מתחדשות ישראל מקדמת קידוחי גז מזהמים וצינורות גז ענקיים לייצוא. המחאה הזו רק תלך ותסלים. נהיה בכל מקום ובכל זמן בו יעדיפו רווחים על פני החיים.

כרזות נגד הקידוחים בים שנתלו אתמול מעל נתיבי איילון (צילום: מגמה ירוקה)

בחודשים האחרונים אישר הממונה לענייני הנפט במשרד האנרגיה לחברת "אנרג'יאן" היוונית קידוחי גז כ-30 ק״מ מערבה מחוף פלמחים לתוך הים, במים הכלכליים של ישראל. על פי החברה להגנת הטבע, אזור זה כולל שטחים שהוכרו כאזורים בעלי רגישות סביבתית גבוהה דווקא עלידי משרד האנרגיה בסקר אסטרטגי שנערך בשנת 2016. אזורים אלו סומנו בתכנית המרחב הימי של מנהל התכנון כמיועד לשימור.

האישור שהוצא על ידי הממונה אושר בדיון שהתקיים ללא יידוע של מועצת הנפט, וללא נוכחותם של נציגי המשרד להגנת הסביבה וכך לא הובאו השיקולים הסביבתיים לידיעת כל הגורמים המקצועיים. קידוחי גז תורמים למשבר האקלים ומגבירים את תהליך ההתחממות הגלובלית שמסכנת את כלל היצורים החיים, כולל בני אדם, על כדור הארץ אותו אנו הורסים.

פלמחים הוא אזור הכרחי לשגשוג בתי גידול ייחודיים למינים שחלקם בסכנת הכחדה, ובשטחים אלו נמצאו אלמוגים בני למעלה מאלף שנה. יצוין שבינואר אשתקד, כ-16 שנה לאחר שזכו במכרז וכעבור כעשור של דיונים, קבע לאחרונה בית המשפט המחוזי מרכז, כי הוא דוחה את עתירתם של היזמים במכרז לכפר הנופש בפלמחים ובכך למעשה שלל באופן סופי ומוחלט את הקמתו של הכפר.

סרטון תולים כרזות מחאה בנתיבי איילון:

https://www.facebook.com/MegamaYeruka/videos/1140718333015889