פעילי חד"ש נעצרו בשפרעם; 50 פצועים בעת מעצרו של השייח' חטיב

גל מעצרים נגד פעילים בקרב הכוחות הפוליטיים באוכלוסייה הערבית. אתמול נעצרו חבר מועצת העיר שפרעם מטעם חד"ש וחבר מזכירות החזית, זוהיר כרכבי, וחבר הלשכה המדינית של בל"ד, מוראד חדאד. לדברי המשטרה, השניים "חשודים בקשירת קשר לפשע". ביום חמישי נעצר גם  סגן יו"ר חד"ש, עו"ד נכד נכד, העומד בראש ועדת הביקורת של המפלגה הקומוניסטית (מק"י). הוא הובא לתחנת המשטרה בשפרעם בה נחקר ושוחרר כעבור שעות.

עימותים, בכפר כנא, אמש, בעקבות מעצרו של סגן יו"ר הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, השייח' כמאל חטיב (צילום: ואפא)

 

כמו כן, המשטרה והשב"כ עצרו אתמול בכפר כנא שבגליל את סגן יו"ר הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, השייח' כמאל חטיב, המנהיג בפועל את הפלג הצפוני בעת שהיושב הראש, השייח' ראאד סלאח, מרצה עונש מאסר. בעקבות המעצר התפתחו ביישוב עימותים שבהם נפצעו 50 בני אדם, בהם ארבעה במצב קשה. לפי בית החולים האיטלקי בנצרת, שאליו פונו 18 מהפצועים, רובם נפגעו מירי חי של כוחות הביטחון.

בעקבות המעצר נערכה מסיבת עיתונאים בבניין המועצה בהשתתפות של ראש המועצה ד"ר יוסף עוואודה; יו"ר ועדת המעקב של הציבור הערבי, מוחמד ברכה; מזכיר חד"ש, מנסור דהאמשה ונציגי תושבי היישוב.  ח"כ לשעבר ברכה אמר לעיתונאים כי "המעצרים הם חלק מניסיון להרתיע את הציבור הערבי מלמחות נגד מדיניות ממשלת הימין הרצחנית".

 

סרטון – ההפגנות בכפר כנא, אמש:

https://www.facebook.com/WAFANewsEnglish/videos/2966212506954994