פעילי חד"ש יפגינו באתר בנייה בכרם התימנים בת"א בו נהרג פועל פלסטיני

פעילי חד"ש יפגינו ביום שישי 11 בפברואר באתר בנייה בכרם התימנים בתל-אביב בו נהרג בשבוע שעבר הפועל הפלסטיני עדלי עדאל ביירותי. העובד, בן 50 מהכפר קוסרה סמוך לשכם בשטחים הפלסטינים הכבושים, הוא ההרוג השישי באתרי בנייה מתחילת שנת 2022. ביירותי נהרג לאחר שתקרת קומת הקרקע במבנה בו מבוצע שיפוץ ברח' זרובבל, קרסה עליו והוא נלכד תחתיה. מחד"ש עובדים נמסר "ממשלת אין שינוי גם בענף הבניין, גוררת רגליים ומתעלמת ממגפת תאונות העבודה בכלל ובענף הבניין בפרט".

פורום העובדים של חד"ש קרא היום (ראשון) לשרת הכלכלה אורנה ברביבאי להגביר את האכיפה באתרי העבודה, ולממשלה ולהסתדרות לקיים את כל הסעיפים בהסכם הקיבוצי להגברת הבטיחות באתרי בניין שנחתם ב-2018. הפורום פרסם על עצומה מקוונת הקוראת לקיים את ההסכם הבטיחות בבניין במלואו.

יצוין שתושבי כרם התימנים קיימו ביום שישי האחרון טכס לזכרו של העובד. ליאור קיי-אבישי, מפעילי השכונה ויוזם הטכס מסר "אנו כואבים את מותו של עדלי עאדל ביירותי  אשר נהרג ב-25 בינואר 2022 ודורשים חקירה יסודית ונקיטת צעדים למניעת הטרגדיה הבאה." "משמרת זיכרון ומחאה המרגשת נערכה כי אנו לא מוכנים לעבור לסדר היום על מותו של עובד. הוא יצא מוקדם בבוקר לעבודתו בבניין בשיפוץ בשכונה, ולא שב עוד למשפחתו. יש להתגייס למאבק למען בטיחות העובדים. לא עוד הרוגים באתרי הבנייה", הדגיש קיי-אבישי.

 

לחתימה על העצומה המקוונת:

https://my.zazim.org.il/…/dvrshym-myv-r-hhstdrvt-rnv

 

משמרת המחאה בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/1164334460640541