פעילי חד"ש הפגינו נגד הקטל באתרי הבנייה; שישה הרוגים בתאונות עבודה בשבוע האחרון

עשרות פעילי חד"ש הפגינו בצהריים (שישי) מול אתר בנייה של חברת גינדי ברחוב קרלבך בתל-אביב, במקום בו פעלה מערכת העיתון "מעריב", בעקבות הקטל בענף הבנייה. הם אף חסמו לאת הכניסה לאתר בו נהרג עובד הגיאורגי, ראמיז קנטריה, שנפל את מותו ביום שני ה-5 ביולי.

מחד"ש נמסר ש"העובד שנהרג הוא קורבן נוסף של הזנחה מתמשכת של בטיחותם ושלומם של עובדי הבניין מצד בעלי ההון – הקבלנים והיזמים – ומצד הזרועות השלטון שאמורות לפקח על אתרי הבנייה ולאכוף את כללי הבטיחות. בואו לעמוד איתנו בתביעה לחיים לפני רווחים, צדק וביטחון לכל עובדי הבניין".

פעילי חד"ש חוסמים את הכניסה לאתר הבנייה, בצהריים, ברחוב קרלבך בתל-אביב (צילום: זו הדרך)

יצוין שפועל בן 65 נהרג אתמול במפעל לייצור נגררים למשאיות באשקלון. מחקירה ראשונית עולה כי הוא דרך על חלק בגג שנשבר במפעל ג'אנסטיל והוא נפל למותו מגובה של עשרה מטרים. לפי מקורות במשרד העבודה, המפעל פעל ללא רישיון. זהו הפועל השישי שמת השבוע בתאונת עבודה.

לאחר התקרית, מינהל הבטיחות הוציא הודעה דחופה לעיריית אשקלון ודרש הסבר מדוע העסק עבד ללא רישיון. לפי המקורות, הרישיון של המפעל ניתן במקור לשלושה חודשים ולא התקבלה פנייה נוספת להאריכו. הפעם האחרונה שפקחי משרד העבודה ביקרו במקום היתה לפני כחמישה חודשים בחודש פברואר.

 

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/170521888396964

 

עוד בנושא:

"הקבלנים בארמונות, הפועלים בארונות": לעצור את תאונות העבודה