פעילי חד"ש הפגינו באתר הבנייה ביבנה בו מצאו את מותם ארבעה פועלים

הותרו לפרסום שמותיהם של שני הרוגים נוספים בתאונת המנוף הקטלנית אתמול (ראשון) ביבנה. השניים הם בן דקלו, בן 22 שהתגורר בפרדס חנה וברמת גן, ויונתן סבג בן 33 מאור יהודה. אתמול פורסם שמו של הרוג שלישי, גיל חזאזי בן 51 מחדרה, שהותיר אחריו אישה ושלוש בנות. שמו של ההרוג הרביעי לא הותר עדיין לפרסום.

2019-05-20_194046

פעילי חד"ש מפגינים, אמש, באתר הבנייה ביבנה בו נהרגו ארבעה פועלים (צילום: זו הדרך)

אתמול הפגנו ביבנה מול אתר אסון קריסת המנוף, נגד המשך ההפקרות בענף הבניין, שגבתה את חייהם של 20 פועלים מתחילת השנה. התאונות בענף הבניין הן לא אסון טבע, אלא תוצאה של מדיניות ממשלתית של חוסר תקצוב, חוסר אכיפה וחוסר ענישה. את התאונות בענף הבניין אפשר, וחובה, למנוע. אבל הממשלה מעדיפה את האינטרסים של הקבלנים וראשי תעשיית הבניין על פני חיי הפועלים השקופים.

בהפגנה השתתפו ח"כ עיאדה תומאסלימאן וח"כ עופר כסיף. דח'יל חאמד, יו"ר סיעת חד"ש בהסתדרות, אמר: "לא ייתכן שביום אחד יקפחו את חייהם 4 פועלי בניין כתוצאה מרשלנות פושעת של הממשלה והעומד בראשה. בשנת 2018 נהרגו באתרי הבנייה השונים 38 פועלים שיצאו בבוקר לעבודתם וחזרו בארונות מתים, בנוסף ל-3 עוברי אורח. בשנת 2019 נהרגו עד עכשיו 20 פועלים (33 בכלל ענפי התעשייה). בנובמבר נחתם הסכם בין ההסתדרות לבין שרי האוצר, העבודה והרווחה והשיכון בנוגע להפקרות בענף הבניין, והוסכם על לוחות זמנים ליישום, אבל עדיין הרב הגדול של הסעיפים לא מיושם. לא ייתכן שביצוע ההבנות יהיה בעצלתיים ובסחבת ומי שמשלם את המחיר אלה ציבור הפועלים".

חאמד הוסיף: "הסיבה העיקרית למספר הרב של ההרוגים היא נפילה מגובה ונפילה של עצמים כבדים מגובה. הפיגומים בארץ רחוקים 40 שנה מהתקן באירופה. בהסכם מופיע מעבר של הפיגומים לתקן האירופי, אבל אין יישום. גם לגבי מנופים, מתחוללת בענף אנרכיה, ישנם מפעילי מנופים שפועלים ללא רישיון וללא הכשרה מתאימה, ומשרד העבודה מודע למצב. גם טיפול בנושא זה מופיע בהסכם, ולא מיושם. אנו דורשים משרי האוצר, העבודה והרווחה והשיכון להיכנס לעניינים ולבצע את הסכם הבטיחות שנחתם בחודש נובמבר".