פעילי חד"ש באוניברסיטת תל-אביב פתחו בקמפיין לקראת הבחירות לאגודת הסטודנטים

פעילי חד"ש באוניברסיטת תל-אביב פתחו השבוע בקמפיין לקראת הבחירות לאגודת הסטודנטים שיתקיימו ביום שלישי הקרוב. עשרות פעילים הפיצו חומרי הסברה ותלו כרזות ברחבי הקמפוס.

בכרוז שהופץ בקרב הסטודנטים נאמר ש"האגודה צריכה לדאוג לרווחתם של הסטודנטים, ולפעול למען צמצום פערים חברתיים באוניברסיטה ומחוצה לה. על תקציב האגודה לתמוך בסטודנטים מרקע סוציו-אקונומי מוחלש. האגודה צריכה לדאוג ליותר מלגות דיור וסבסוד למעונות לסטודנטים מהפריפריה, לתמיכה כלכלית ביוזמות חברתיות של סטודנטים ולקורסי עזר".

בין היתר דורשת חד"ש: צמצום שכר הלימוד כי "השכלה גבוהה היא זכות יסוד חברתית", התנגדות למדיניות ההפרטה של ההשכלה הגבוהה, ולהתערבות של חברות פרטיות ותאגידים בתכני הלימוד, וכן לסגירה של חוגים ותוכניות לימוד בטענה שאינם רווחיים, הנגשת הקמפוס וכל בנייני האוניברסיטה לנכים ולמוגבלים בתנועה ופיקוח על מחירים בבתי העסק הפועלים בקמפוס, ובחתירה לכך שישרתו את צרכי הסטודנטים.

פעילי חד"ש באוניברסיטת תל-אביב שפתחו בקמפיין לקראת הבחירות באגודת הסטודנטים כפי שצולמו השבוע בפקולטה למשפטים (צילום: זו הדרך)

 

חד"ש הציגה בתל-אביב רשימת מועמדים יהודים וערבים במספר רב של חוגים ובהם משפטים, היסטוריה, סיעוד, מינהל עסקים, פילוסופיה, הנדסה, תיאטרון, מוסיקה ועוד. גם חד"ש סטודנטים באוניברסיטת חיפה קיבלה השבוע את הסטודנטים שניגשו לבחינה הפסיכומטרית. הפעילים חילקו ממתקים ועפרונות וליוו את הסטודנטים לחדרי הבחינות ועודדו אותם.

עוד השבוע, חד"ש סטודנטים באוניברסיטת בן גוריון הציגה את המופע "נור" במסגרת ציון היום הבינלאומי למאבק באלימות נגד נשים. הערב כלל נאום של מזכיר התא, גווארה בדר, שדיבר על תופעת האלימות בחברה הערבית והאלימות כלפי נשים בפרט. באירוע, בו לקחו חלק סטודנטים רבים, השתתף יו"ר הרשימה המשותפת ח"כ איימן עודה, שהדגיש את חשיבות פעילותם של תאי הסטודנטים של חד"ש בכל האוניברסיטאות והמכללות. עודה גם התייחס לתופעת האלימות והדגיש כי חוסר מעש של המשטרה הוא אחת הסיבות לעליית הפשיעה והאלימות בחברה הערבית.

כמו כן, השבוע נפתח תא של חד"ש סטודנטים במכללת תל חי. בפגישה השתתפו כתריסר פעילים, שבין היתר שוחחו על תכנית עבודה לשנת הלימודים הקרובה ועל הצורך לגייס סטודנטים נוספים, יהודים וערבים, לפעילות בתא החדש.