פעילי הפורום הציבורי באשדוד פותחים במערכה למען הסביבה בעיר

שימור הדיונה הגדולה ופארק החולות מפני תכניות מגורים ופיתוח, התנגדות למתן הקלות לכרישי הנדל"ן בקרבת הים והתנגדות להענקת תוספת זכויות בנייה בתכנית מע"ר (מרכז עסקים כראשי) דרום. אלה שלוש המערכות במאבק שעליו הכריז השבוע הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד שנמסרו במסיבת עיתונאים באמצעות "זום" שנערכה השבוע.

תכניות בנייה רבות באשדוד קיבלו תאוצה ואף אושרו בוועדה המחוזית לתכנון ובניה. אחרות נמצאות בשלבים מוקדמים יותר במוסדות התכנון. מדובר בתכנית שמקדמת עיריית אשדוד לבניית אלפי יחידות דיור באזור הדיונה או בקרבתו במסגרת הסכם הגג שנחתם כבר לפני כשלוש שנים, בכמה מיזמים להקמת בתי מלון בקרבת הים ובניפוח של רובע מע"ר דרום.

הפגנה באשדוד להגנת החוף מפני כרישי הנדל"ן (צילום: הפורום הציבורי לאיכות הסביבה)

כאמור, הפורום הציבורי לאיכות הסביבה באשדוד מתנגד נחרצות לאישורה של התכנית המוצעת על ידי מנהל מקרקעי ישראל המבקשת להגדיל את יחידות הדיור אשר תוכננו במקור לרובע המע"ר מ-1,674 ל-4,280 יחידות דיור. לדברי הפורום "גידול מטורף זה יביא לפגיעה חמורה באיכות חיי תושבי הרובע, הרבעים הסמוכים ובתושבי אשדוד בכלל".

בעצומה מקוונת שפורסמה על ידי הפורום ועליה חתמו מאות מתושבי העיר נאמר כי "התוכנית תיצור את שכונת המגורים הצפופה באשדוד על פי כל קריטריון ואולי לצפופה בישראל. היא תביא לצפיפות בניינים בלי התחשבות אקלימית לכמות המגדלים הרבה במרחקים הכהקרובים זה לזה. היא לא בדקה את השפעות ההצלה והרוחות שייווצרו בתוך הרובע כתוצאה מן הבנייה הצפופה." ועוד "התכנית לא מציעה פתרונות למוסדות ולשטחי הציבור בתוך הרובע, כולל בתי ספר וגני ילדים בכמות מספקת לתושבי הרובע".

עוד על פעילות הפורום:

https://www.forum-ashdod.com