פעילי "אנחנו העיר" ותושבי דרום ת"א ידרשו שוב לפנות את התחנה המרכזית

תושבי דרום תל-אביב יחיד עם פעילי "אנחנו העיר" יפגינו מחר (שני) בשעה 17:30 בכניסה לעיריית ת"א-יפו בכיכר רבין במסגרת המאבק לפינוי התחנה המרכזית. "נפגין מול ישיבת מועצת עיריית ת"א-יפו שבבניין העירייה ונדרוש מחברות וחברי המועצה ומרון חולדאי לתקצב את התכנית לפינוי התחנה המרכזית", נמסר.

לדברי הפעילים "כבר חודשים שהתכנית לפינוי התחנה המרכזית מונחת על השולחן, אך עיריית ת"א-יפו, משרד התחבורה ושאר הגורמים לא מגיעים להסכמה לגבי תקצוב התכנית.
לא ייתכן שמריבות תקציביות בין הרשויות השונות יבואו על חשבון חיי תושבות ותושבי דרום ת"א".

כעת, העירייה מקדמת הסכם תקציבי במסגרתו יובטח לנצב"א, החברה המפעילה של התחנה בבעלות הטייקון קובי מימון, להיות החברה האחראית על הפרויקטים העתידיים על שטח התחנה. "במקום לנצל את פינוי המרכזית על מנת להפוך את השטח העצום עליו היא יושבת לשטח שישמש את תושבות ותושבי השכונה, שיעלה את איכות החיים ויוסיף שטחים ירוקים ושטחי ציבור בשכונת נווה שאנן הצפופה, קובי מימון יקדם על שטחו בשיתוף העירייה פרויקט נדל"ן יגזור קופון של מיליארדים".

עוד הדגישו ב"אנחנו העיר" שאת התחנה המרכזית "חייבים לפנות – ואת הפינוי צריך לממן מכספי ציבור ללא עסקאות נדל"ן מלוכלכות עם טייקון שרומס את תושבות ותושבי דרום תל-אביב משך שנים". יצוין שעל פי פסיקת בג"ץ, על המדינה להודיע עד סוף השנה על פינוי התחנה המרכזית ב-2023 או על הארכת החוזה. בשביל שהתחנה תפונה, על התכנית לפינוי המרכזית להיות מאושרת ולהיכנס לתקציב המדינה כבר בשבועות הקרובים.
במידה וראש העירייה רון חולדאי, שרת התחבורה מירב מיכאלי ושאר מקבלי ההחלטות ימשיכו לגרור רגליים ולא לתקצב את התכנית, התחנה המרכזית עלולה להישאר בדרום העיר עוד שנים ארוכות.

 

האירוע בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/253822169664111