פעילים ישראלים נגד הכיבוש עצורים בבריטניה בעקבות מחאה  נגד מפעל של אלביט

שני פעילים ישראלים נגד הכיבוש תושבי בריטניה, רוני ברקן וסתווית סיני, עצורים בבריסטול שבאנגליה, מאז יום הנכבה, ה-15 במאי. השניים נעצרו בזמן פעולת התנגדות נגד מפעל אלביט בבריסטול, "המסייע ליצור נשק קטלני מול עזה  והוא שותף ישיר לפשעי מלחמה מול אוכלוסיית עזה הנצורה", מסרו פעילי הסולידריות עם העם הפלסטיני.

פעילים חוסמים את הכניסה למפעל של אלביט באולדהאם, בריטניה, בשבוע שעבר (צילום: מורנינג סטאר)

כפי שציינה התביעה הבריטית, ברקן וסיני היו בין תשעה פעילים שהסתערו ביום הנכבה על מטה אלביט בבריסטול, ניפצו חלונות והרסו ציוד ואז "חדרו אל פנים הבניין, גרמו הרס רב במשרדי החברה והתבצרו בהם, בעוד פעילים אחרים חסמו את כביש הגישה ועיכבו את הגעת המשטרה לפנות את אלה שבפנים". התביעה ביקשה מבית המשפט להאריך את מעצרם של הפעילים ולמנוע מהם שחרור בערבות.

התובע ציין כי היו לפחות חמש פעולות קודמות מסוג זה, במפעלי ומתקני אלביט במקומות שונים בבריטניה. בשתי פעולות קודמות במטה אלביט בלונדון, פעילים קשרו עצמם לדלתות, התיזו על הבניין כמויות גדולות של צבע אדום ומנעו קיום פעילות עסקית סדירה. בשתי הזדמנויות נוספות, נעשו פעולות של ניפוץ שמשות והתזת צבע אדום במשרדו של התאגיד המשכיר את המקום לאלביט, ופעילים שלחו לו הודעות כי "השכרת בית  למרוויחני הנשק של האפרטהייד אינה מקובלת".

הנקודה המשמעותית ביותר בהצהרת התובע הבריטי היתה כי במתקן אלביט באולדהאם, פרבר של מנצ'סטר, גרמו פעילים נזק רב לציוד יקר וגרמו בכך לסגירת המתקן. הפעילים רואים בכך ניצחון חלקי ונחושים להמשיך עד שכל מתקני אלביט בבריטניה ייסגרו.
בהודעה שפרסמו הפעילים נאמר כי אלביט "שותפה לפשעי האפרטהייד הישראלי" וכי החברה משווקת את מוצריה תוך הבטחה ללקוחות פוטנציאליים כי המוצרים הללו "נוסו בפועל" – אך הם אינם מציינים כי הניסוי היה במחיר שפיכת דמם של אזרחים פלסטינים, לבנונים וסורים שנהרגו בפעולות צבאיות ישראליות. עד כה נותרו במעצר ברקן, סיני ופעיל שלישי, בעוד פעילים בבריטניה ובמדינות נוספות מנהלים מסע לשחרורם.