פעילים יפגינו בעת ישיבת הממשלה בירושלים בדרישה להגדלת תקציב הבריאות

פעילים חברתיים יפגינו מחר (ראשון) בבוקר מול משרד ראש הממשלה בירושלים לקראת ישיבת הממשלה על אישור התקציב. הפעילים דורשים הגדלה משמעותית של המשאבים הממלכתיים שייעודם בריאות הציבור על רקע המו"מ על תקציב הבריאות בין משרד האוצר ומשרד הבריאות שהתפוצץ ללא הסכמות.

שר הבריאות, ניצן הורוביץ, הודיע בשבוע שעבר כי מרצ לא תתמוך בתקציב ללא הגדלה משמעותית של תקציב הבריאות כפי שסוכם בהסכמים הקואליציוניים, אולם עד כה במשא ומתן עם האוצר לא נענו דרישותיו, ובהמשך לכך שב על האיום כי אם לא יימצא פתרון יתנגד לתקציב בממשלה.

פעילי המרכזים לצדק חברתי מפגינים ביום חמישי האחרון בכיכר הבימה בתל-אביב בדרישה להגדלת תקציב הבריאות (צילום: המרכזים לצדק חברתי)

 

הפער בתקציב הבריאות הוא אחד המוקשים המרכזיים בדרך לאישור התקציב, כמו גם הרפורמה בחקלאות שמעוררת התנגדות בקרב שותפות רבות בקואליציה ופערים בדרישות התקציב של משרד הבריאות, התחבורה, הגנת הסביבה, התרבות והספורט ועוד.

יצוין שביום חמישי האחרון פעילי המרכזים לצדק חברתי הפגינו בכיכר הבימה בתל-אביב בדרישה להגדלת תקציב הבריאות. הפעילים לבשו כותנות חולים, התחברו לעירויים מדומים שהמחישו את הצורך הדחוף של מערכת הבריאות הציבורית בהזרמת כספים בכדי להשתקם. הפעילים יסבירו לעוברים ושבים על קריסת מערכת הבריאות בשלטים ודפי מידע שונים.

"אנחנו דורשים שהממשלה תקיים את מה שהבטיחה בקווי היסוד להקמתה: גידול יחסי בתקציב הבריאות", מסר זיו רוזנברג, דובר תנועת הבוגרים של השומר הצעיר והמרכזים לצדק חברתי. "בשנים האחרונות נחשפנו לתופעות מדאיגות כמו מתמחים ואנשי צוות שעובדים סביב השעון ולא מצליחים לעמוד בעומס. אסור להשלים עם זה, כולנו נפגעים מכך יום יום. אנו דורשים מהממשלה לפעול בהתאם למתווה שהוחלט עליו בהסכמים הקואליציוניים וכך לחזק את מערכת הבריאות. מערכת הבריאות לא פחות אקוטית מהביטחון והגיע הזמן שזה יתבטא גם בתקציב המדינה", הוסיף.

מרכזים לצדק חברתי קמו בינואר 2016 במהלך המאבק על מתווה הגז. התנועה יוסדה על ידי תנועת הבוגרים של השומר הצעיר ופועלת לקדם צדק חברתי ושוויון והקימה שבעה מרכזים (בחיפה, ראשון לציון, רחובות, מודיעין, לוד, ראש העין וחריש). המרכזים עצמאים ופעילותם לא נתמכת על ידי עירייה או מפלגה, אלא מתבססת על תמיכתו של הציבור.