פעילים הפגינו ליד ביתו של בני גנץ בראש העין נגד הסיפוח והכיבוש

שתי קבוצות פעילים הפגינו אתמול (שישי) בשעות אחר הצהריים מול ביתו של ח"כ בני גנץ בראש העין. אנשי שלום עכשיו קראו לגנץ שלא להצטרף לממשלת המעבר הימנית בראשות בנימין נתניהו. עוד הביעו התנגדות לסיפוח השטחים הפלסטינים הכבושים. גם פעילי מחאת הדגלים השחורים הפגינו בקרבת ביתו של גנץ "כדי לדרוש ממשלה המתחייבת להושיט יד לשלום ולקדם צעדים מדיניים במו"מ. הממשלה מוכרחה להתחייב שלא לבצע שום מהלים חדצדדיים של סיפוח השטחים".

פעילי שלום עכשיו מפגינים, אתמול, נגד הסיפוח והכיבוש מול ביתו של בני גנץ בראש העין (צילום: שלום עכשיו)

יצוין ש-220 קצינים בכירים במילואים יחד מפקדים לשעבר במשטרת ישראל וראשי המוסד והשב"כ פרסמו אתמול מודעה על פני עמוד שלום בעיתון "הארץ" נגד סיפוח השטחים הפלסטינים. במודעה נאמר "בני גנץ, גבי אשכנזי: על רקע המגעים להרכבת הממשלה, אנו, מתריעים, אין סיפוח נטול סיכונים: מה שיתחיל בסיפוח חלקי עלול להסתיים בסיפוח מלא. מנעו מהלכים חסרי אחריות". על המודעה חתומה ההתארגנות "מפקדים למען ביטחון
ישראל".

עוד נאמר במודעה ש"תקופת משבר זו, מהחמורות שידעה מדינת ישראל מאז הקמתה, הוכיחה כיצד אירועים שלא נחזו מראש הופכים לאיומים משמעותיים ברמה האישית והלאומית. אנו מצביעים על אירוע נוסף, שלפי מחקרים שביצעה התנועה בשנים האחרונות הוא בעל פוטנציאל התלקחות גדול, והוא הסיפוח החדצדדי. לפי ממצאינו, סיפוח חלקי עלול להתניע תגובת שרשרת שישראל לא תוכל לשלוט בה כולל התפרקות מנגנוני הביטחון הפלסטיניים וקריסת הרש"פ – אשר תחייב השתלטות ישראלית מלאה על כל שטחי יו"ש, וניהול ומימון חיי 2.6מיליון פלסטינים. מהלכים חדצדדיים אלו מעמידים בסכנה את הסכם השלום עם ירדן ואת שיתוף הפעולה הביטחוני עמה, את השת״פ עם מנגנוני הביטחון הפלסטיניים ואת הצביון היהודי של המדינה." הרמכ"לים לשעבר גנץ ואשכנזי נקראים לצבע "בחינה יסודית של קביעתנו שלא תוכלו לשלוט בתגובת השרשרת לסיפוח חדצדדי של יישובים, גושים או בקעת הירדן! אין סיפוח נטול סיכונים: מה שיתחיל בסיפוח חלקי יסתיים בסיפוח מלא. הציבור צריך לדעת, כי הציבור ישלם".

לרשימה חברי "מפקדים למען ביטחון ישראל":

http://en.cis.org.il/members/