פסק זמן בצעדים הארגוניים שנוקטים העובדים באוניברסיטת בן גוריון

ועד הסגל המנהלי והטכני באוניברסיטת בן גוריון בנגב הורה בסוף השבוע להפסיק בצעדים ארגוניים לקראת חידוש המו"מ עם ההנהלה, בדרישות לפצות על שחיקת שכרם והשוואת תנאיהם של בעלי תפקידים דומים באוניברסיטאות אחרות. עוד נמסר ממוצעת העובדים כי משכורת חודש ינואר תשלום במלואה וששני הצדדים התחייבו בבית הדין לעבודה לסיים את המו"מ עד ל-7 בפברואר. יצוין שהעובדים התכוונו לסגור את שערי האוניברסיטה ביום חמישי שעבר, אבל בעקבות הסיכומים בבית המשפט הצעד החריף לא יצא לפועל. עובדי המינהלה באוניברסיטת בן גוריון, הכוללים כ-1,200 איש, הכריזו על סכסוך עבודה נגד הנהלת המוסד לפני שנתיים.

2015-01-31_192432

יו"ר מועצת עובדי המינהלה באוניברסיטה, אבנר מזרחי, המשמש כראש מדור תכנון ופיקוח באוניברסיטה אמר בטרם החלו הצעדים הארגוניים כי "ציבור עובדי המינהלה באוניברסיטה מוזנח ונשכח כבר יותר מעשור. השכר הממוצע של עובדי המינהלה באוניברסיטה הוא הנמוך ביותר בהשוואה לכל מוסדות ההשכלה הגבוהה".

לדבריו, העובדים דורשים בין היתר תוספת שכר ממוצעת של כ-12% שתינתן בשלוש פעימות, מענק התייעלות שלדבריו ניתן לאחרונה לעובדים בשנת 1994, ומתן קביעות לחלק מהעובדים. כמו כן, העובדים המנהליים דורשים שיפור של התנאים הסוציאליים שלהם, שלטענתם נמוכים באופן משמעותי חברי הסגל האקדמי הבכיר. "אנחנו והמרצים עובדים באותו מוסד. השכר יכול להיות שונה אבל לא יכול להיות שהתנאים הסוציאליים יהיו שונים". "האוניברסיטה התפתחה בעשור האחרון והעומס על העובדים גדל. מאז 1994 שולשו מספר המבנים באוניברסיטה, כמות הסטודנטים גדלה פי ארבעה, אבל מצבת כוח האדם נותרה כפי שהייתה, והעומס על כל העובדים גדל", הדגיש.