פסק זמן בצעדים הארגוניים ברכבת; עובדי אסם מוחים נגד פיטורים

על פסק זמן בצעדים הארגוניים הוחלט בתום ישיבה שהתקיימה אמש (שלישי) בין יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר דוד, יו"ר איגוד עובדי התחבורה אבי אדרי וועד עובדי הרכבת בראשות גילה אדרעי. על פי הודעת ההסתדרות, ועד עובדי הרכבת נעתר לבקשתו של בר דוד לעצור את שביתת קווי הרכבת ולהפסיק את הצעדים הארגוניים בחטיבת המטענים. על פי ההודעה, ההחלטה על סיום השביתה הגיע "מתוך התחשבות בציבור נוסעי הרכבת ומתוך אחריות לגורל החברה". לנוכח דברים אלו, כאמור, הסכימו הצדדים כי תנועת הרכבות בארץ תחודש במלואה. עוד נמסר בהודעה, כי "ההסתדרות תפנה ביממה הקרובה לבית הדין שיכריע בסוגיות שבמחלוקת, תוך דגש על נושא הבטיחות בסידור העבודה של הנהגים".

עוד מסר בצהריים ועד עובדי הרכבת טוען כי למרות הודעת רכבת ישראל, רכבות הנוסעים ורכבות המטענים פועלות היום כסדרן וכי העיצומים בשאר אתרי הרכבת לא משפיעים על תנועת הרכבות. לדבריהם, "שוב הנהלת הרכבת בוחרת לחרחר מריבה ולהכפיש את העובדים. ההודעה של ההנהלה מנותקת מהמציאות. כל הרכבות עובדות ואין שום הנחיה של הוועד להיעדר מהעבודה".

2019-03-13_195017

הפגנת עובדי אסם, הבוקר, בשוהם (צילום: ועד עובדים)

 

יצוין שעובדי קבוצת אסם, שבבעלות החברת הרב-לאומית השוויצרית נסטלה, פתחו הבוקר במחאה לאור חששם מפיטורים המוניים, מפגיעה בתנאי שכרם ומניסיון לפגיעה בעבודה המאורגנת בחברה, לטענתם. העובדים חסמו את שערי המרכז הלוגיסטי בשוהם. מההסתדרות נמסר כי בכוונת העובדים להחריף בקרוב את צעדיהם אם הנהלת החברה לא תחזור בה מצעדיה.

בחטיבת הסחר של אסם מונה 1,200 עובדים המאוגדים בשלושה ועדים שונים. המכירות, המנהלים וסדרניות/נציגות מאוגדים תחת ועד אחד בהנהגת היו"ר שלומי אביב שמסר: "אסם לקחה על עצמה להרזות את החברה על חשבון העובדים. אנו דורשים מההנהלה לחזור בה מהצעותיה ומדרישתה לפיטורים. לעובדי אסם המסורים מגיע אופק תעסוקתי כפי שהיה עד עתה. מדובר בעובדים מבוגרים שחלקם בוותק של 20-30 שנה ונותנים את כל-כולם לחברה. אנו בעד הידברות ומוכנים לנהל משא-ומתן, אך לא נקבל צעדים חד-צדדיים שיפגעו בעובדים ובזכויותיהם".