פינוי התחנה המרכזית: שרת התחבורה מיכאלי וראש העיר חולדאי נגד תושבי דרום ת"א

שרת התחבורה מרב מיכאלי וראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי פרסמו לפני כניסת השבת (31.12) הצהרה, לפיה כ-50% מפעילות האוטובוסים תפונה מהתחנה המרכזית. אף שההודעה הוצגה כהישג, בפועל לא מדובר בהסכמות חדשות. חרף מחאת התושבים, התחנה המרכזית – המפגע התחבורתי, הבריאותי והסביבתי שבדרום תל-אביב – תמשיך לפעול בשנים הקרובות.

מפגינים בדרום תל-אביב למען פינוי התחנה המרכזית שברקע  (צילום: אנחנו העיר)

 

לאחר שני עשורים של מחאות וביקורת ציבורית מצד תושבים ומומחי תחבורה, הצהירו משרד התחבורה ועיריית תל אביב באוגוסט כי הגיעו להסכמות על מתווה לפינוי התחנה ואופן מימונו, לשמחת תושבי שכונות נווה שאנן ושפירא. אך בסופו של דבר התקפל חולדאי ונסוג מההסכמות, שלא הומרו להסכם כתוב.

את המחאה בשנים האחרונות הובילו פעילי התנועה העירונית "אנחנו העיר" ובייחוד שולה קשת, חברה מועצת העיר ת"א-יפו מטעם התנועה ותושבת ותיקה בשכונת נווה שאנן.

לא קלה הייתה דרכה של קשת, ואף בישיבת המועצה בשבוע שעבר ניסה עו"ד ליאור שפירא, יו"ר המועצה ואיש אמונו של חולדאי, למנוע ממנה לקיים דיון בנושא. לתדהמת כל משתתפי הישיבה שפירא אף הורה לכבות את מערכת ההגברה. זה לא עזר, כמובן. כל המכיר את קשת יודע שלא ניתן להשתיקה בעיצומו של מאבק חברתי. חבר

מועצה נוסף, מוטי רייף – אף הוא מחבורתו של חולדאי – אף קרא לזמן מאבטחים כדי להוציא את קשת מאולם הדיונים בכוח.

אבל את האמת לא ניתן להסתיר. הקומבינה של מיכאלי וחולדאי איננה הפתרון, אלא המשך של הבעיה. בהודעה שפרסמה "אנחנו העיר" נאמר מפורשות: "בושה כזאת לא ראינו כבר זמן רב. מסתבר שאחרי ההכרזה וגזירת הקופון של מיכאלי, היא שכחה לעשות את הצעד המשפטי הנדרש ממנה ולשלוח מכתב לנצב"א, החברה המפעילה של התחנה, שמודיע לה על ההחלטה לפנות את האוטובוסים".

"הפתרון הלא מקצועי שנשלף ביום שישי מהמותן, שעות בודדות לפני התחדשות ההסכם מול נצב"א, הוא כל כולו פייק ניוז והטעיית הציבור", נמסר.  ועוד: "רק לפני שבוע, בדיון בכנסת, אמר נציג משרד התחבורה שהפתרון שמיכאלי וחולדאי הציגו כהישג הוא הגרוע ביותר".

"לא נשכח את הבושה הזאת, ולא נוותר על המאבק. נמשך להפגין ולהשמיע את קולנו – בכנסת, בעירייה, בבתי המשפט, וגם ברחובות. הסיפור הזה רק מוכיח שוב כי חולדאי פועל נגד האינטרס של תושבות ותושבי העיר כולם, ומעדיף אינטרסים צרים ורווחים של בעלי הון על פני הבריאות שלנו. התחנה המרכזית תפונה, חולדאי ייפול, ומיכאלי תיזכר כפוליטיקאית חלשה שאי אפשר לסמוך על מילה שהיא אומרת", הבטיחו.

 

עוד בנושא:

דורשים לפנות את התחנה המרכזית: תושבי דרום ת"א ופעילי 'אנחנו העיר' הפגינו מול רשות מקרקעי ישראל