פורסם הגיליון החמישי של 'חוצות – כתב עת תרבוטיפוליטי' בסימן טראומה ושיבוש

פורסם הגיליון החמישי המקוון של "חוצות – כתב עת תרבוטיפוליטי" המוקדש לחשיבה על טראומה אישית וקולקטיבית ומחאה פנימית וחיצונית כנגד דיכוי והדרה. בגיליון דיווח על הסימפוזיון שנערך בסוף ינואר בשיתוף פעולה של חוצות והאגודה הישראלית לפסיכותרפיה פסיכואנליטית ובמרכזו: כיצד יכולות נשות ואנשי בריאות הנפש לתרום למאבק נגד רמיסת זכויות אדם?

עוד ב"חוצות": גבי בונויט מספר על מחאת "אין בריאות נפש בלי דמוקרטיה" שסחפה אלפי אנשי בריאות נפש מרחבי הארץ במאבק נגד ההפיכה המשטרית; טובה בוקסבאום וארנונה זהבי מאתגרות את גבולות המחאה של אנשי בריאות הנפש ומזמינות לעשות שימוש מיטבי יותר בקולם; אפי זיו קוראת את הפסיכואנליזה כתיאוריה של שיבוש ומזמינה "לשחות במים הסוערים של הזעם המבטא את המחאה הפנימית כנגד עוול ופגיעה".

בגיליון החדש דניאל בר-טל משרטט את מאפייני המדרון החלקלק של חברה המתקיימת בצל הפשיזם ונעה לעבר סמכותנות-דכאנית; נאוה יואלי בליי משתפת את הקוראים בחוויותיה מטיפול קבוצתי לנשים שורדות זנות המנכיחות את כוחה של סולידריות בפני טראומה מתמשכת; אורה ברקן מאתגרת את הגבולות הפנימיים והדיכוטומיות שאנו מבנים דרכן את המציאות בחשיבה על קוויריות והגירה; מנאל אבו-חק על משמעויות הטראומה האישית והקולקטיבית של הנכבה ומיה מוכמל סוקרת את ספרו של הלל כהן "שונאים סיפור אהבה: על מזרחים וערבים (ואשכנזים גם) מראשית הציונות ועד מאורעות תשפ"א" כעבודה תרפויטית עם נרטיבים אישיים וקולקטיבים. לגיליון מצורפות תמונות של הצלמת מתן גולן מן הפוגרום בחווארה ושירה של רתם זמיר "תעודת זהות". 

אתר כתב העת:

https://www.hebpsy.net/me.asp?id=245

לעיון בגיליון החדש: https://www.hebpsy.net/me_article.asp?id=245&folder=5