פגיעה קשה בסייעות הגנים בבת ים: הורידו את היקף משרתן בגלל קיצוצים

פגיעה קשה בסייעות הגנים בעיר בת ים. העירייה החליטה להוריד את היקף משרתן מ-100% ל-83% – כולל ירידה בשכר התאם. על פי דיווח במקומון "השקמה", השבוע נערכה פגישה של ראש העירייה צביקה ברוט עם יו"ר ועד עובדי עיריית בת ים אבי אפייה, בפגישה השתתפו גם נציגות הסייעות. אפייה פנה סייעות ואמר "מדובר בהרעה בתנאי העסקתן של הסייעות שעובדות משנת 1999 ואילך. בפגישות מקדימות הסבירו לסייעות כי שכרן ירד, ושתנאיהן יפגעו כתוצאה מהקיצוצים". לדבריו, "180 סייעות העלו בפניי את כוונתן להגיש התפטרות קולקטיבית אם לא ימצא פתרון הולם. הן יהיו מוכנות לעבור לערים השכנות ולקבל שכר גבוה יותר. הסייעות מקבלות היום 30 שקלים לשעה, איך אפשר להוריד מהשכר הזה?".

2018-12-28_163555

יצוין שגננות בגני הילדים התייצבו לצד הסייעות, "אנחנו קמות לעזרתן של הסייעות, לא ניתן לפגוע במי שעושות את העבודה הכי קשה עם הילדים של כולנו. אנחנו רואות כמה קשה עבודת הסייעות. היום בשעה ארבע וחצי נגיע עם שלטים ונפגין בזמן שהסייעות יהיו בתוך הפגישה עם ראש העיר בה הוא צפוי להודיע על הפגיעה בשכרן. אנחנו נעמוד בחוץ ונחזק אותן יחד עם הורים רבים שמכוונים להגיע" כך מסרו הגננות.

נציגת ועד הסייעות, ענת גבאי, אמרה כי "אחרי עשרים שנה שאנחנו נותנות את הנשמה והלב שלנו, זה לא בסדר להחליט לפגוע בנו כך. אנחנו עובדות בשעות לא פורמליות, מגיעות לכנסים, חגים ואירועים רבים שמתקיימים בגן במהלך השנה. אנחנו גוזמות עצים, משפצות חדרים, מנקות, ואפילו עורכות וסוחבות קניות. לא נוותר בשום אופן ולא נאפשר את הפגיעה הזאת".