פאקה-פאקה שאשא-שאשא: זו התשובה של נתניהו לשאלה מדוע ישראל דוהרת לעבר 6,000 מתים

"ניצחנו את המגפה! ישראל יוצאת ממנה!" הכריז ראש הממשלה בנימין נתניהו בחגיגיות בפני מראייניו ברשת "פוקס" האמריקאית הימנית. זו לא הפעם הראשונה שנתניהו חוגג את "סיום הקורונה", ובכל פעם הוא הטיל שוב סגר. עתה מדברים על סגר חמישי בליל הסדר… לאחר הבחירות, כמובן.

באנגלית נתניהו חגג, אבל בראיונות שהעניק בעברית שידר תבהלה והצהיר כי נדרשות 36 מיליון מנות נוספות של החיסון כדי להתמודד עם המחלה. 36 מיליון! לא 37 מיליון או 38 מיליון, "רק 36 מיליון". שר האוצר, ישראל כ"ץ, שב לתקשורת ביום שני (8.3) ודקלם כהרגלו אותו דף מסרים: "36 מיליון".

למי להאמין, לנתניהו באנגלית או לנתניהו בעברית? הפנדמיה מאחורינו ויש לפתוח את ה-כ-ל? או שהכל פתוח עד סוף מארס, שבוע בדיוק לאחר הבחירות, ובערב פסח תטיל ממשלת המעבר הימנית של נתניהו סגר נוסף?

פרויקטור הקורונה, פרופ' נחמן אש, סירב להשיב לשאלות עיתונאים האם הצהרותיו של נתניהו הן תולדה של הלחץ בו הוא נתון לפני הבחירות שיתקיימו בעוד שבועיים. אבל משתיקתם של אש ושל בכירים נוספים במערכת הבריאות ניתן להבין היטב, כי מה שחשוב לנתניהו הוא הניצחון בבחירות – ולאו דווקא הניצחון במערכה נגד הקורונה. העובדות הן עקשניות: ישראל דוהרת במהרה לקראת נפטר 6,000 מאז תחילת הפנדמיה לפני כשנה. זה לא סוד כי אילולא מערכת הבריאות הציבורית, שהורעבה בידי נתניהו בעשור האחרון, היה מספר המתים גבוה אף יותר.

"פאקה-פאקה" ו-"שאשא-שאשא"  היא התשובה של ראש הממשלה לשאלות בדבר טיפולו הכושל במגפה. כך הוא מבטא את הבוז שהוא רוחש לציבור, כולל לבוחריו המתמעטים. ייאמר לזכותו שלפחות לא הגיע לשפל שהפגין ידידו-שותפו, נשיא ברזיל הימני קיצוני. אחרי יומיים רצופים בהם נרשמו בברזיל שיאי תמותה מנגיף הקורונה, כאלפיים מדי יום, אמר הנשיא ז'איר בולסונרו לאזרחי ארצו "להפסיק להתבכיין ולהמשיך הלאה".

בישראל, נתניהו קורא לאזרחים להפסיק להסתכל על עקומת התמותה המטפסת כתוצאה מהתפשטות הקורונה, ולגשת אל הקלפי כדי להצביע עבור "היחיד שיכול להציל את ישראל מעוד סגרים, עוד תחלואה, עוד מוות ועוד כלכלה שנסגרת", כדבריו.

למזלו של נתניהו הוא לא יעמוד לדין על מחדליו בתקופת הקורונה. לא יהיה "תיק 6000" בבית המשפט בצדם של "תיק 1000", "תיק 2000" ו"תיק 4000". שום בית דין לא יחרוץ את גורלו בשל כך. אבל יש דין אחר – דין הבוחר. בבחירות ב-23 במארס יש לחרוץ את דינו של ביבי, באמצעות הטלת הפתק "ודעם" – הרשימה המשותפת.

 

הרשימה מתפרסמת בעמוד השער בגיליון השבוע של "זו הדרך"