עשרות נשים הפגינו בשכונת חליסה בחיפה במחאה על הרצח של מייסר עותמאן

עשרות נשים, רובן תושבות השכונה, הפגינו אמש (ראשון) במרכז המסחרי ברחוב הגיבורים חליסה בחיפה, במחאה על הרצח של מייסר עותמאן. הצעירה תושבת השכונה בת ה-27, נרצחה בשבוע שעבר. ההפגנה נערכה בעקבות הרצח ונגד אלימות כלפי נשים. מפגינים נשאו שלטים בערבית ובהם הקריאה להפסיק את רצח ואת האלימות במשפחה. "אנו רוצות להבטיח שמייסר תהיה הקורבן האחרון", נמסר.

נשים מפגינות בחיפה נגד רצח ואלימות, מאי 2020 (צילום: אשה לאשה – מרכז פמיניסטי בחיפה)

 

עותמאן נמצאה ביום רביעי בביתה בשכונת חליסה כשהיא ללא סימני חיים וירויה בראשה. מחקירה ראשונים עולה החשד כי מדובר ברצח על רקע "אלימות במשפחה", וכן כי שניים מילדיה נכחו בדירה בזמן הרצח, והשניים האחרים היו בבית הספר. עוד עלה כי החשוד במעשה הוא הגרוש של עותמאן והמשטרה פועלת כדי לאתר אותו אך טרם נעצרו חשודים במעשה.

ח"כ עאידה תומא-סלימאן (חד"ש- הרשימה המשותפת), שייסדה את העמותה "נשים נגד אלימות", התייחסה למקרה, וכתבה: "האישה הערבית השישית שנרצחת השנה חייבת להיות האחרונה. הרצח המזעזע בחיפה של אם מול עיני ילדיה הקטנים צריך לעורר רעש ציבורי. מייסר עותמאן נרצחה בביתה על ידי אלמוני, אבל הניסיון מראה שאותו אלמוני הוא כנראה גבר שקשור אליה. הממשלה חייבת לאשר וליישם מיד את התוכנית הלאומית למאבק באלימות כלפי נשים".

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/104417