עשרות מפלגות קומוניסטיות מכל העולם: יש לסיים את הכיבוש ולהקים מדינה פלסטינית עצמאית

כ-40 מפלגות קומוניסטיות מכל העולם פרסמו השבוע הודעה משותפת לציון יום הסולידריות עם העם הפלסטיני (29.11). בהודעה, עליה חתומות גם מק"י ומפלגת העם הפלסטיני (המפלגה הקומוניסטית הפועלת בשטחים הכבושים), נכתב:

"אנו, המפלגות הקומוניסטיות ומפלגות הפועלים החתומות להלן, קוראות ביום הסולידריות הבינלאומי עם העם הפלסטיני לסיים את הכיבוש הישראלי המתמשך בכל השטחים הפלסטיניים והערביים; להקמת מדינה פלסטינית עצמאית על בסיס גבולות ה-4 ביוני 1967 עם ירושלים המזרחית כבירתה; וליישום פתרון לבעיית הפליטים בהתאם להחלטת האו"ם 194. אנו מביעות את תמיכתנו באסירים הפוליטיים הפלסטיניים ובמאבקם לחופש, וקוראות לשחרור המיידי של כל העצירים והאסירים הפוליטיים.

מפגינים ישראלים ופלסטינים ביום שישי שעבר בשייח' ג'ראח שבירושלים המזרחית תחת כיבוש ישראלי (צילום: אקטיבסטילס)

 

"אנו מגנות את תמיכתה ארוכת השנים של ארצות-הברית במדיניות המלחמה והכיבוש של ישראל ואת גישתו הצבועה של האיחוד האירופי, המשווה בין הפושעים לקורבנות. אנו מגנות את ההסלמה בתוקפנות המתנחלים כלפי אזרחים, חקלאים ופעילים במטרה לשבור את רוחה של ההתנגדות העממית הפלסטינית.

"אנו מגנות את הנורמליזציה של המשטרים הערביים הריאקציוניים עם ישראל, המטופחת בידי ארה"ב והכוחות האימפריאליסטיים באזור. אלה אינם הסכמי שלום, אלא הסכמים שמטרתם העמקת ההגמוניה הכלכלית והצבאית של ארה"ב וישראל באזור. "המפלגות החתומות על הצהרה זו מגנות את הוצאתם מחוץ לחוק של שישה ארגוני זכויות אדם פלסטיניים ואת כל פשעי הכיבוש נגד הזכויות הכלכליות, הפוליטיות והדמוקרטיות של העם הפלסטיני". עם המפלגות החתומות על ההצהרה נמנות המפלגות הקומוניסטיות של יוון, ירדן, עיראק, איראן, ירדן, תורכיה, פקיסטן, קפריסין ומפלגת העם הפלסטינית.

 

להצהרה המלאה (באנגלית): https://maki.org.il/en/?p=30027