עשרות אישים עם מותה של פליציה לנגר: 'לוחמת עקשנית ואמיצה'

עשרות אישים מישראל פרסמו הבוקר (ראשון) מודעת אבל עם מותה של עו"ד פליציה לנגר. במודעה נאמר "כואבים את מותה של עורכת הדין פליציה לנגר, חלוצת המאבק המשפטי נגד הכיבוש הישראלי. לוחמת עקשנית ואמיצה לשלום ולזכויות אדם". על מודעה חתומים בין היתר: הפרופסורים ינינה וקלמן אלטמן, אבישי ארליך; עורכות הדין תמר פלג שריק, אלגרה פצ'קו, סמדר בן נתן, יעל ברדה, מור סטולר ולאה צמל; יו"ר ועדת המעקב וח"כ לשעבר מוחמד ברכה, הסופר עודה בשאראת, חברי הכנסת של חד"ש איימן עודה (יו"ר הרשימה המשותפת) יוסף ג'בארין ודב חנין; ח"כ לשעבר תמר גוז'נסקי, המנהיג הקומוניסטי הוותיק בנימין גונן, עורך השבועון "זו הדרך" ד"ר אפרים דוידי וח"כ ג'מאל זחאלקה (בל"ד – הרשימה המשותפת).

2018-06-24_195002

עו"ד פליציה לנגר בעת משפטו של ראש עיריית שכם בסאם אלשכעה ב-1979 (צילום ארכיון: אל אתיחאד)

עוד בין החתומים הרבים: הבמאי ערן טורבינר, פרופ' אורן יפתחאל, עו"ד דן יקיר מהאגודה לזכויות האזרח, חברת מועצת העיר ת"איפו עו"ד גבי לסקי, ח"כ לשעבר ויו"ר מכון אמיל תומא, עסאם מח'ול; מייסדת רופאים לזכויות האדם ד"ר רוחמה מרטון, ד"ר ענת מטר, עו"ד מיכאל ספרד, פרופ' גדעון פרוידנטל, והצלם מיקי קרצמן.

כמו כן, יו"ר ועדת המעקב העליונה ברכה מסר בסוף השבוע הודעה מיוחדת שפורסמה בכלי התקשרות הערביים. ברכה הגדיר את מותה של לנגר כ"אובדן גדול לעם הפלסטיני וגם לי, באופן אישי". "מאז שנות ה-70 וגם לאחר שעזבה את הארץ קיימנו קשרים אישיים לוחמניים. אני זוכר את משרדה שפעל ברחוב כורש בירושלים, בסמוך לסניף מק"י, שהפך למקום מפגש של מנהיגי הסטודנטים הערבים באותן השנים".

גם בעיתונות הפלסטינית פורסמו הבוקר ידיעות נרחבות בעקבות מותה של לנגר. "אלאיאם", היוצא לאור ברמאללה, ציין שעו"ד לנגר הייתה הראשונה שהציגה פלסטינים בפני בתי המשפט של הכיבוש. העיתון הרשמי של הרשות הפלסטינית, "אלחיאת אלג'דידה", פרסם את ההודעה של יו"ר מחמוד עבאס (אבו מאזן) בעקבות מותה של לנגר. הלווייתה של פליציה לנגר תתקיים ביום חמישי הקרוב, בשעות הבוקר, בטובינגן שבגרמניה. על כך מסר בנה מיכאל.