ערב תשעה באב: קבוצת פעילים דתיים יערכו אירוע לזכרם של קורבנות תאונות הבניין

ערב תשעה באב (הערב, במוצ"ש) קבוצת פעילים דתיים יערכו בירושלים אירוע לזכרם של קורבנות תאונות הבניין. אנשי "מעגלי צדק" מזמינים לקריאת מגילת איכה תחת קיר פועלי צדק, המוקדש להרוגי ונפגעי תאונות עבודה, בפייר קניג 37 פינת פועלי צדק 2 בתלפיות בשעה 21.15.

קבוצת הפעולה "מעגלי צדק" שואפת לשים על סדר היום הציבורי את הסוגייה הבוערת של תאונות בענף הבנייה. הפעילים פרסו בליל יום חמישי האחרון מיצגי מחאה וזיכרון ברחבי גוש דן, באתרי בנייה בהם אירעו השבוע תאונות קטלניות. "המיצגים נועדו ליצור זעזוע וחשבון נפש, וכן להבליט את המחיר הכבד של תרבות הבנייה הקלוקלת בישראל", נמסר. הערב, לאחר קריאת המגילה, חלי טביבי ברקת תשתף את הבאים עם סיפור כאוב אישי ואריאל שוורץ, מפעיל "מעגלי צדק", יתייחס למערכה הציבורית נגד תאונות עבודה.

קיר אמנות שנחנך השבוע בשכונת תלפיות בירושלים, לזכר קורבנות תאונות עבודה, ברחוב פייר קניג פינת פועלי צדק (צילום: במעגלי צדק)

 

יצוין שעשרות פעילי חד"ש הפגינו אתמול (שישי) בצהריים מול אתר בנייה של חברת גינדי ברחוב קרליבך בתל-אביב, במקום בו פעלה מערכת העיתון "מעריב", בעקבות הקטל בענף הבנייה. הם אף חסמו לאת הכניסה לאתר בו נהרג עובד הגיאורגי, ראמיז קנטריה, שנפל את מותו ביום שני ה-5 ביולי. מחד"ש נמסר ש"העובד שנהרג הוא קורבן נוסף של הזנחה מתמשכת של בטיחותם ושלומם של עובדי הבניין מצד בעלי ההון – הקבלנים והיזמים – ומצד הזרועות השלטון שאמורות לפקח על אתרי הבנייה ולאכוף את כללי הבטיחות. בואו לעמוד איתנו בתביעה לחיים לפני רווחים, צדק וביטחון לכל עובדי הבניין".

 

עוד בנושא:

פעילי חד"ש הפגינו נגד הקטל באתרי הבנייה; שישה הרוגים בתאונות עבודה בשבוע האחרון

 

האירוע, הערב, בפייסבוק:

https://www.facebook.com/events/4378612652205354