ערבים ויהודים הפגינו ביפו כדי למנוע גירוש משפחות מהדיור הציבורי

כמאה מפגינים, ערבים ויהודים, השתתפו אתמול (שישי) בצהריים בעצרת שנערכה בגן השניים ביפו בדרישה מהממשלה והעירייה להסדיר את זכויותיהם של דיירי הדיור הציבור, "לא בעוד חודשים או שנים, אלא עכשיו". בעצרת השתתפו חברי הכנסת עופר כסיף (חד"ש – הרשימה המשותפת) וסאמי אבו שחאדה (בל"ד – הרשימה המשותפת) ושני חברי מועצת העיר ת"א-יפו מסיעת "אנחנו העיר", עו"ד אמיר בדראן (תושב יפו) ושולה קשת.

יצוין שמאות חתמו על עצומה הדורשת לקדם את התכנית מול משרדי הממשלה, ואשר קוראת לעירייה להעמיד בהקדם קרן אשר תסבסד באופן משמעותי, בגובה של 95%, את את רכישתן של דירות עמידר בידי הדיירים.

נלחמים על הבית ביפו, אתמול (צילום: זו הדרך)

מתנועת "אנחנו העיר" נמסר כי גל הפינויים האלים מדירות עמידר ממשיך "ומאות משפחות עומדות בפני פינוי כפוי מבלי שאושרה עדיין התכנית הממשלתית להסדרת זכויותיהם של הדיירים על הנכסים. זה הזמן להפעיל לחץ ציבורי גדול על ממשלת ישראל ועיריית תל אביב-יפו". מדובר במשפחות שמתגוררות בנכסי הנפקדים שנמסרו לחברת הדיור הציבורי עמידר". נכסי הנפקדים אלה נגזלו מהתושבים הפלסטינים שחיו בהם עד מלחמת 48'.

התושבים שנותרו ביפו שוכנו על ידי המדינה, בין השאר, גם בנכסים הללו. אלא שאותם תושבים מעולם לא קיבלו בעלות על הנכסים. המדינה דאגה לנסח, בחוזים משפטיים סבוכים, סעיפים שיאפשרו לה לנשל את הדיירים מביתם בכל רגע נתון.

לדברי "אנחנו העיר", ברגע שיפו הפכה לאטרקטיבית למגורים ובילוי, "החל תהליך הג'נטריפיקציה המואץ, החל גל הנישול הגדול של הדיירים מהנכסים. הם לא רצויים יותר שם כי הם לא עשירים ולא יהודים. הם כתם במפה שהעירייה והממשלה היו רוצות לשרטט לעיר".

בעקבות מאבק ארוך שנים, תכנית ממשלתית בשיתוף עם עיריית תל אביב-יפו שעשויה להוביל לתיקון העוול ההיסטורי. במסגרת התכנית יוכלו הדיירים לרכוש את דירותיהם בסבסוד של 95% מצד הממשלה והעירייה.  אך בינתיים התכנית לא אושרה, וסכנת הפינוי נותרת בעינה. "אנחנו חייבים להפעיל לחץ ציבורי על הממשלה והעירייה עכשיו, רק הוא יוכל לשים סוף לגזל וחוסר הוודאות המשתק מהם סובלים הדיירים כבר הרבה יותר מדיי שנים." הדיגשו".

 

סרטון – דברי ח"כ עופר כסיף בעצרת שנערכה ביפו:

https://www.facebook.com/ofercass/videos/1893531577504720

 

סרטון – דברי עו"ד אמיר בדראן בעצרת שנערכה ביפו:

https://www.facebook.com/WeCityTLV/videos/647721179856231