עצרת במוצ"ש בחיפה: מגויסים נגד הכיבוש

עצרת פוליטיתאמנותית נגד התכנית הממשלתית לכפיית גיוס צבאי על הצעירים הערבים בישראל תתקיים הערב (מוצאי שבת) תתקיים ברחבת ויצ"ו במושבה הגרמנית בחיפה, החל מהשעה 18:30. העצרת נערכת גם בתמיכה עם זכותם של צעירים יהודים וערבים לסרב לשרת מטעמי מצפון. המארגנים מסרו אמש כי "הממשלה מנסה לקדם תכניות לכפיית גיוס על הצעירים הערבים, תוך שימוש במדיניות של הפרדומשול על בסיס עדתי. מבחינתם, אין דבר כזה מיעוט לאומי ערביפלסטיני בתוך מדינת ישראל, אלא רק אוסף של עדות: נוצרים, דרוזים, מוסלמים. למעשה, היא אינה מעוניינת באמת בגיוס הערבים לצבא, אלא בהשגת שתי מטרות אחרות: האחת, היא הנחלת השיח האנטידמוקרטי של 'זכויותתמורתחובות', המייצר הצדקהכביכול להמשך מדיניות האפליה הלאומית; והמטרה השנייה, היא זריעת פילוג עדתי בתוך האוכלוסייה הערבית, כדי לחבל באפשרות להשגת אחדות של מאבק למען שוויון אזרחי ולאומי".

2014-05-17_143422

עצרת פוליטיתאמנותית נגד התכנית הממשלתית לכפיית גיוס צבאי על הצעירים הערבים בישראל שנערכה לפני כחודש בנצרת (צילום: בנק"י)

האירוע – אותו יזמה ברית הנוער הקומוניסטי הישראלי (בנק"י) יכלול מיצגים אמנותיים נגד מדיניות ישראל בשטחים ונגד תכניות הגיוס, וצפויים להשתתף בו כאלף צעירים מרחבי הארץ. בנק"י קיימה אירוע דומה בנצרת, לפני כחודש. בין הנואמים באירוע הערב במושבה הגרמנית בחיפה: עומר סעד (סרבן המצפון הערביהדרוזי ממע'אר), ענת איילון (נציגת מכתב השמיניסטים), ח"כ מוחמד ברכה (יו"ר חד"ש), סאמר עיסאווי (האסיר הפוליטי הפלסטיני ממזרחירושלים ששבת רעב), טארק יאסין (מזכיר תא הסטודנטים של חד"ש באוניברסיטת חיפה, אשר הורחק אמש מהקמפוס בשל קיום משמרת מחאה), אמג'ד שבייטה (מזכ"ל בנק"י). את האירוע ינחה העיתונאי רג'א זעאתרה, מזכיר חד"ש בעיר.