ענקית המסחר אמזון מאיימת לפטר עובדים הפועלים למען הסביבה

קבוצת עובדים באמזון הפועלת למען הסביבה ושקוראת לחברה להילחם במשבר האקלים, מסרה כי אמזון איימה לפטר חלק מהם אם ימשיכו לפעול. הקבוצה הפועלת תחת השם "עובדי אמזון למען האקלים" מאגדת עובדי החברה מאוגדים ושאינם מאוגדים. דובר קבוצת העובדים מסר כי אמזון איימה על שניים מחברי הקבוצה בפיטורים, וכי החברה מסרה לארבעה עובדים כי הם מפרים את מדיניות אמזון בכך שהם מדברים עם התקשורת ומתבטאים ברשתות החברתיות.

עובדי אמזון מפגינים למען צדק סביבתי (צילום: עובדי אמזון למען האקלים)

בתעשיית ההייטק ניכר אקטיביזם של עובדים בשנים האחרונות. לאחר שעובדי גוגל העלו חשש מהשתתפות של החברה במכרזים צבאיים, ההנהלה החליטה לסגת מהשתתפות במכרז של צבא ארה"ב. עובדים במיקרוסופט לחצו על החברות שלא לקחת חלק בפעילות הקשורה למנהל ההגירה והמכס האמריקאי.

קבוצת העובדים באמזון לצדק אקלימי החלה לדון בסוף 2018 בדרכים להפעלת לחץ על החברה לצמצם את הגורמים התורמים למשבר האקלים. ענקית הקמעונות המקוונת התחייבה להפעיל חלק ממתקניה באמצעות אנרגיה מתחדשת, אך לא המשיכה להתחייבות גדולה יותר, כפי שעשתה אפל שכעת כל מתקניה פועלים על אנרגיה מתחדשת. קבוצת העובדים פרסמה הצעה שהוגשה למשקיעים באמזון, שנתמכה על ידי אלפי עובדים, וקוראת לאמזון לערוך דו"ח המפרט את הכנותיה לשיבושים הקשורים למשבר האקלים וכיצד בכוונתה לצמצם את פליטות הפחמן הדו חמצני. כצפוי, המשקיעים דחו את ההצעה בכנס בעלי המניות השנתי של אמזון במאי האחרון.