על רקע השריפות המשתוללות: איגוד הכבאים בקליפורניה תקף בחריפות את טראמפ

יו"ר איגוד הכבאים בקליפורניה תקף הבוקר (ראשון) בחריפות את נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, אחרי שזה איים להפסיק את הזרמת הכספים הפדרליים לרשויות בקליפורניה בטענה שהן אינן מנצלות אותם כראוי כדי למנוע שריפות ענק המשתוללות כעת. הלילה עלה מספר ההרוגים בגל השריפות ל-25, ועוד יותר מ-100 נעדרים. כ-150 אלף תושבים פונו מבתיהם.

2018-11-11_201550

בתגובה הראשונה שלו על האסון בקליפורניה, צייץ טראמפ ביום שישי בטוויטר: "כל כך הרבה חיים אבדו, והכול בגלל כשל גדול בניהול הכספים של אנשי היערות. צריכים לתקן את זה עכשיו – או שלא נעביר כספים פדרליים". נשיא איגוד הכבאים של קליפורניה בראיין רייס אמר בתגובה כי מדובר ב"התקפה מבישה" נגד קליפורניה ונגד אלפי הכבאים הניצבים בחזית. הוא הוסיף כי טענת טראמפ שמדיניות ניהול הכספים של קליפורניה היא הסיבה לשריפות הקטסטרופליות היא "טענה שגויה ומסוכנת." באיגוד חברים כ-30 אלף כבאים ברחבי קליפורניה ב-175 סניפים.

"השריפות החלו והתפשטו בגלל בגלל הצמחייה היבשה, הרוחות העזות, אחוז הלחות הנמוך והגיאוגרפיה", אמר רייס והדגיש "אסונות הטבע הם הורסים בלי קשר לשיוך מפלגתי. הכבאים והתושבים בקליפורניה ראויים להתנצלות". רייס ציין גם כי מעבר לכך שההאשמות של טראמפ אינן נכונות, רוב היערות בקליפורניה מנוהלים עלידי הממשל הפדרלי: "נשיא ארה"ב הפגין בורות בנוגע לניהול היערות והשריפות".

לתגובת איגוד מכבי האש האמריקאי להאשמות של טראמפ (באנגלית):

https://client.prod.iaff.org/#contentid=80408