על פי קריאת חד"ש ומק"י: עשרות נציגי ארגונים נפגשו כדי לקדם את המערכה נגד הסיפוח

נציגיהם של 24 תנועות וארגוני שלום נפגשו אמש (רביעי) באולם הגדה השמאלית בתלאביב כדי לקדם את מערכה נגד סיפוח השטחים הפלסטינים הכבושים, כפי שמתכננת ממשלת הימין. בין המשתתפים: יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה (חד"ש); יו"ר מרצ, ח"כ ניצן הורוביץ ומזכיר חד"ש, מנצור דהאמשה. בין היתר, דנו משתתפי המפגש בהפגנה נגד הסיפוח והכיבוש שתתקיים במוצ"ש 6 ביוני בתלאביב, על פי קריאת חד"ש ומק"י.

יצוין שח"כ עודה הזהיר אתמול מפני הסיפוח. "תהיה תגובה פלסטינית. אני לא יודע איך יכול להיות שזו תהיה תגובה עממית כמו האינתיפאדות, זה רק עניין של זמן", אמר בריאיון בגלי צה"ל. "לא מספיק לממשלה הזאת משבר חברתי וכלכלי חסר תקדים הם גם רוצים לזרוק שמן למדורה ולהצית אינתיפאדה שתגבה את חייהם של עוד קורבנות מיותרים משני הצדדים. כל אזרח בישראל שמאמין בשלום ודמוקרטיה מוכרח להתנגד לתוכנית המסוכנת של טראמפ וביבי", הדגיש.

המפגש שנערך אמש בגדה השמאלית בתלאביב על מנת לדון על המערכה נגד הסיפוח (צילום: זו הדרך)

כאמור, המפלגה הקומוניסטית הישראלית (מק"י) והחזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון (חד"ש) קוראות להפגנה המונית בתלאביב תחת הכותרת: "לא לכיבוש ולסיפוח – כן לשלום, לצדק ולדמוקרטיה". מחד"ש וממק"י נמסר: "ב-5 ביוני ימלאו 53 שנים לפרוץ מלחמת 67' ולכיבוש השטחים הפלסטיניים בידי ישראל. לאחר 53 שנות כיבוש וקולוניזציה, מכריזה כעת ממשלת נתניהוגנץ הגזענית על כוונתה להתקדם לעבר סיפוח של השטחים הפלסטיניים".

עוד נמסר: "סיפוח שטחים, כחלק מ'עסקת המאה' שמקדמת ארצותהברית, כופר בזכותו של העם הפלסטיני להגדרה עצמית וממסד את משטר האפרטהייד הקיים בפועל בגדה המערבית ובירושלים המזרחית. היום ניתן לראות בבירור: מי שפועל להרעבת הפלסטינים ומטיל מצור על עזה, ירעיב גם את המעמדות המוחלשים בישראל ויהרוס את מה שנותר מהמרחב הדמוקרטי".