על פי יוזמת ח"כ סוויד – הודעות תכנון ובנייה באינטרנט

 

הודעות תכנון ובנייה יפורסמו באינטרנט כבר במחצית 2009. כך הודיע משרד הפנים לוועדת הפנים של הכנסת, בעקבות הצעת חוק שהגיש ח"כ חנא סוויד (חד"ש). הוועדה אישרה להצבעה בקריאה ראשונה את הצעת חוק אשר תחייב פרסום הודעות תכנון ובנייה באתר האינטרנט של משרד הפנים. זאת, בנוסף לחובת הפרסום בעיתונות הכתובה.  משרדי הממשלה תומכים בפרסום באינטרנט ומשרד האוצר מבקש שיבוא על חשבון הפרסום בעיתונות. נציג משרד הפנים, דורון דרוקמן, אמר כי "משרד הפנים נמצא כיום בעיצומה של מהפכת 'תכנון זמין', במסגרתה נבנה פרויקט בעלות של 10 מיליון שקל לקליטת תוכניות, בנייה מיזמים והפצתם באמצעות האינטרנט, בלי הצורך בהגעה פיזית למשרדי וועדות התכנון".
נציג משרד האוצר, אריאל אבלין, ביקש שפרסום ההודעות באינטרנט יבוא על חשבון חלק מההודעות המפורסמות בעיתונות הכתובה. ההצעה נתמכה על ידי נציג התאחדות הקבלנים מאיר ברקן. חברי הוועדה התנגדו לכך בטענה שלא כל הציבור נגיש לאינטרנט והורדת הפרסום מהעיתונות תפגע בשקיפות ובתפוצה.
ח"כ סוויד מסר כי "הרעיון הוא ליצור מדור באתר משרד הפנים שישמש כתובת אחידה ונגישה להודעות תכנון ובנייה המטופלות על ידי הוועדות המחוזיות והגופים מעליהן. כיום לא כל אזרח רואה את העיתון ומבחין באותיות הקטנות. אפשרויות החיפוש באינטרנט והאפשרות לשמור על ההודעות בארכיון לתקופה בלתי מוגבלת יהפכו את התהליך לידידותי