עיתונאי 'מעריב' מתאגדים לקראת מאבק בפיטורים; בערוץ 20 שוב מפטרים

סבב פיטורים נרחב בעיתון "מעריב". הנהלת העיתון זימנה לשימוע כ-20 עובדים, בעיקר עובדי דסק, ריכוז המערכת ועריכה. בעקבות הפיטורים בליבה של העשייה העיתונאית העובדים החלו להתאגד בארגון העיתונאים של ההסתדרות. הרקע לפיטורים הוא סגירת מערכת החדשות שהפיקה את העיתונים היומיים. במקום זאת, העיתון היומי יתבסס אך ורק על ידיעות מאתר האינטרנט, ללא מערכת חדשות יומית נפרדת. עיתון סוף השבוע ימשיך לצאת לאור כרגיל.

2019-05-09_202500

הפעילות של "מעריב" נרכשה על ידי אלי עזור ב-2014 במחיר נמוך של 4 מיליון שקל בלבד. עזור הצהיר כי יוכל לנהל את העיתון באופן רווחי בשילוב עם שאר הפעילויות בתחום התקשורת שבבעלותו. יצוין ש"מעריב" היא אחת המערכות העיתונים הבודדות, לצד "ישראל היום", שבהן העובדים לא היו מאוגדים בהסתדרות.

כמו כן, שבעה עובדים נוספים זומנו השבוע להליכי שימוע לפני פיטורים בערוץ 20 הימני. כך נמסר באתר "אייס". זהו סבב הפיטורים השני בערוץ שהחל לפני כחודש עם זימונם לשימועים ופיטורם של כ-10 עובדים. בתחילת אפריל זומנו כ-10 עובדים לשימועים ופוטרו עוד לפני חופשת הפסח. היה זה צעד אחד במסגרת הקיצוצים בערוץ, שכלל גם הורדת רצועת שידור יומית, והעברת משרדי הערוץ והאולפנים לירושלים, למקום זול יותר מהאולפנים בתל אביב. השבוע גם קיבלו עובדי מחלקת הניו מדיה מכתבי העברה לירושלים לחודש יוני הקרוב.

הפיטורים עד כה והשימועים, פוגעים קשה במהדורת החדשות של הערוץ, שנותרה עם צוות מדולדל של כ-5 כתבים, 2 עורכי וידאו, ומחסור חמור בכוח אדם. המשבר הוביל גם להתחדשותה של התאגדות העובדים והקמת ועד עובדים במסגרת ארגון העיתונאים של ההסתדרות. השבוע שלח הארגון מכתב להנהלה בדרישה לעכב את הליכי השימוע שנקבעו לעובדים, וזאת לאחר ביטול הפגישות עם ההנהלה. עוד דורשים בארגון לא לדון עם העובדים בקשר להמשך העסקתם בערוץ.