עיתונאי לא הורשה להיכנס למעון ראש הממשלה בירושלים בגלל מוצאו

מפיק הראשי של סוכנות אייפי האמריקאית בישראל לא הורשה לסקר אתמול (שלישי) את הפגישה שקיים ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הנסיך הבריטי ויליאם בשל אפליה על רקע אתני, כך מסרה התאחדות העיתונאים הזרים בישראל.

2018-06-27_203433

ראש הממשלה בנימין נתניהו ואשתו שרה עם הנסיך הבריטי ויליאם, אתמול (צילום: לע"מ)

לדברי ההתאחדות, אנשי הביטחון במעונו הרשמי של ראש הממשלה בירושלים שאלו את המפיק נבי קינה כמה פעמים לגבי "מוצאו". עוד טוענים בארגון כי עמיתיו לסוכנות הידיעות נשאלו במקביל האם הוא "מוסלמי". בסופו של דבר לא הורשה קינה להיכנס ולסקר את האירוע. בהתאחדות מגדירים זאת "מקרה בוטה של אפליה על רקע אתני".

קינהאזרח אלבני שעובד בישראל עבור סוכנות הידיעות מזה שלוש שנים, נרשם מראש לסיקור האירוע ואף קיבל אישור ממשרד ראש הממשלה. הוא הגיע יחד עם צלם הסוכות למעון ראש הממשלה כשעתיים וחצי לפני מועד תחילת האירוע, כדי שיוכל לעבור את כל הבדיקות הביטחוניות הנדרשות. בסופו של דבר רק הצלם שהגיע עמו למקום הורשה להיכנס.

ההתאחדות מסרה בהודעה רשמית כי הוא "מגנה במלים החזקות ביותר את ההתנהגות המבישה והבלתי ניתנת להצדקה של אנשי הביטחון של ראש הממשלה", וקראה למשרד ראש הממשלה להתנצל באופן מיידי. הארגון קרא במקביל למשרדו של הנסיך ויליאם לגנות את המעשה.