עיתונאי האינטרנט במרוקו מקימים איגוד מקצועי להגנה על זכויותיהם

 

עיתונאי האינטרנט במרוקו מקימים איגוד מקצועי להגנה על זכויותיהם של עובדי כלי התקשורת המקוונים. על כך הוחלט בפגישה שנערכה השבוע. בתום הפגישה הוחלט להקים את "האיגוד הארצי של עיתונאי מרוקו בתקשורת המקוונת". עבדללה סאורה, שריכז את הוועדה המכינה למפגש הראשון מסר כי "במרוקו גדל דור חדש של עיתונאים צעירים, המועסקים בתנאי שכר ועבודה מחפירים ושאין להם מסגרת ארגונים המסוגלת לרכזם ולהיאבק למען זכויותיהם". לדבריו, מצבם של העיתונאים האחרים בתחנות הטלוויזיה והרדיו ובעיתונות הכתובה אינו טוב בהרבה "אבל שם לפחות קיימת מסורת של התארגנות ומאבק".

 

"אחת הבעיות הקשות שלנו, מעבר לבעיות המקצועיות והיעדר זכויות כעובדים, היא יחס השלטונות לעיתונאים המקוונים. אין לנו כל הגנה חוקית מול השלטונות. אנו עדים להרחבת מספר האתרים ומספר הגולשים בצורה מדהימה. אבל רוב העיתונאים החדשים מקבלים שכר נמוך במיוחד או שאינם מקבלים כלל שכר" הוסיף סאורה.

 

במקורו קיים איגוד ארצי של עיתונאים, אבל לדברי סאורה "עיתונאי התקשורת המקוונת אינם חשים שהוא עומד לצידם. יש באיגוד הארצי הקיים סדר יום פוליטי שלא תמיד עולה בקנה אחד עם הצרכים שלנו". על כך הגיב מזכ"ל האיגוד הארצי הקיים, מוחמד אדעאו סירג': "אמנם החוק המרוקאי מתיר הקמת איגודים מקצועיים חדשים. אבל במקרה הזה נראה לנו שהאיגוד החדש הינו מיותר. גם אצלנו קיים תא כתבי העיתונות המקוונת ואנו מוכנים לקבל לשורות שלנו את כל העיתונאים בעיתונות המקוונת".