עיתונאים פלסטינים יפגינו בשייח' ג'ראח בגלל מעצר אלים של שני עמיתים

עיתונאים פלסטינים יפגינו אחה"צ (שישי), בשעה 17:30, בשייח' ג'ראח בעקבות מעצרם האלים של שני כתבים, אמש, בשכונה הפלסטינית. כמו כן, באותה שעה תתקיים ההפגנה הישראלית-פלסטינית נגד גירוש תושביה הפלסטינים מהשכונה. הפעילים מסר ש"שייח' ג'ראח סוערת, המחאה של תושבי השכונה נגד עקירתם מבתיהם הפכה לארצית ועולמית, אך במקביל השכונה נמצאת תחת אלימות קשה מצד המתנחלים והמשטרה".

מאות פלסטינים וישראלים הפגינו השבוע מול בית המשפט המחוזי בירושלים בעת הדיון על משפחות שמתנחלים רוצים לגרש מבתיהן בסילוואן. בין הסיסמאות בהפגנה: "סילוואן ושייח' ג'ראח – אותה האפליה!" (צילום: שלום עכשיו)

 

יצוין שבשבועות האחרונים חלקים נרחבים מהשכונה חסומים על ידי המשטרה, כך שאף התושבים המתגוררים באזור נדרשים להראות תעודה מזהה כדי להגיע לבתיהם. הדבר פוגע באופן קשה בחיים בשכונה ובחופש המחאה של תושביה. כמו כן, מדי יום מתקיימות הפגנות נגד הגירוש שמפוזרות באלימות משטרתית קשה. המתנחלים מגבירים את נוכחותם בשכונה, מגיעים חמושים ומהווים איום על חיי התושבים הפלסטינים – כל זה עם גיבוי מהמשטרה.

הפעילים מסרו ש"ביום שישי זה כמו בכל יום שישי בעשור האחרון, תושבי שייח' ג'ראח ייצאו להפגין נגד העוול ואנחנו נעמוד לצדם. אל מול מדינה ששוללת את אנושיותם וזכויותיהם כי הם ערבים פלסטינים, אנחנו מתגייסות למאבק ערבי-יהודי נגד הגזענות. המאבק של תושבי שייח' ג'ראח הוא התקווה של כולנו והוא גם החובה המוסרית שלנו.
נפגין בכיכר ונקיים סיור ווירטואלי בחלק החסום של השכונה בהדרכת התושבים. הצטרפו להפגנת סולידריות ועדויות, לשמוע את שייח' גראח' ולהשמיע יחד איתה את הדרישה לצדק ולסיום הכיבוש".

 

האירוע בפייסבוק:
https://fb.me/e/3CJOwrBIM

 

הרשמה להסעות להפגנה נגד הגירוש בשיח' ג'ראח מתל אביב – גינת לוינסקי בשעה 14:30:

https://forms.gle/MYRVuB6mMVeiLQGj7

 

עוד בנושא:

שני מפגינים נעצרו בעת דיון בבית המשפט בי-ם על גורל בתיהן של שבע משפחות פלסטיניות