עיתונאים פלסטינים וזרים יחד עם פעילי שלום הפגינו בשייח' ג'ראח

פעילים שלום, פלסטינים, עיתונאים זרים וערבים הפגינו אתמול (שישי) בשכונה הפלסטינית שייח' ג'ראח שבמזרח ירושלים. העיתונאים מחו בעקבות מקרי תקיפת אנשי תקשורת בידי שוטרים שאירעו בחודש האחרון בעת סיקור האירועים בירושלים. לדברי המוחים, יותר מ-40 עיתונאים הותקפו על ידי שוטרים בירי ספוג, אלות ורימוני הלם.

יצוין שבית משפט השלום בירושלים האריך אתמול בארבעה ימים את מעצרם של שני עיתונאים פלסטינים שנעצרו ביום חמישי בשייח' ג'ראח וציין כי "על פניו עולה כי השניים חרגו מתפקידם העיתונאי, ליבו את היצרים ואף התעמתו באופן פעיל ופיזי עם השוטרים". הם חשודים בהפרעה לשוטר והתנהלות העלולה להפר את שלום הציבור. אחד מהם אף מואשם בתקיפת שוטר. זאת, למרות שאין לכך זכר בסרטונים שתיעדו את האירוע. אתמול נעצרה בהפגנה עיתונאית פלסטינית נוספת, זאינה חלוואני.

כמו כן, באותה שעה נערכה ההפגנה הישראלית-פלסטינית נגד גירוש תושביה הפלסטינים מהשכונה. הפעילים מסרו ש"שייח' ג'ראח סוערת, המחאה של תושבי השכונה נגד עקירתם מבתיהם הפכה לארצית ועולמית, אך במקביל השכונה נמצאת תחת אלימות קשה מצד המתנחלים והמשטרה".

מאות פלסטינים וישראלים הפגינו אתמול, שישי, בשייח' ג'ראח. בכרזה נכתב "הצילו את שייח' ג'ראח – פלסטין חופשית" (צילום: פרי ג'רוזלם)

 

יצוין שבשבועות האחרונים חלקים נרחבים מהשכונה חסומים על ידי המשטרה, כך שאף התושבים המתגוררים באזור נדרשים להראות תעודה מזהה כדי להגיע לבתיהם. הדבר פוגע באופן קשה בחיים בשכונה ובחופש המחאה של תושביה. כמו כן, מדי יום מתקיימות הפגנות נגד הגירוש שמפוזרות באלימות משטרתית קשה. המתנחלים מגבירים את נוכחותם בשכונה, מגיעים חמושים ומהווים איום על חיי התושבים הפלסטינים – כל זה עם גיבוי מהמשטרה.

 

סרטון – מעצר עיתונאית פלסטינית, אתמול, בשייח' ג'ראח:

https://www.facebook.com/WAFANewsEnglish/videos/1279087342508563

עוד בנושא:

שמונה נעצרו: המשטרה פיזרה הפגנות נגד הכיבוש בשייח' ג'ראח ובצומת חוסאן