עיצומים ברמ"י; הוכרז סכסוך עבודה במי עדן בר ובפאוזה מקבוצת מי עדן

יו"ר ועד העובדים הארצי של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) עו"ד גיל אייזנשטייןקנה הודיעה אתמול (ראשון) על פתיחה בצעדים ארגוניים. זאת במחאה על צעדים חד צדדיים שאשר ננקטו לאחרונה בידי ההנהלה. הצעד הראשון עליו הכריזה הוא סגירת משרדי רמ"י לקבלת קהל.

2018-06-04_200416

 בהודעה ששלחה בדואר אלקטרוני יו"ר הוועד לעובדי רמ"י כתבה: "למרות מאמצים לדבר עם ההנהלה במטרה למצוא פתרון למשבר אליו נקלענו, ההנהלה נשארה עיקשת בעמדתה להתחיל עם השינוי הארגוני מהיום, זאת מבלי לנהל מו"מ עם העובדים". עוד כתבה כי בשל "חוסר רצון של ההנהלה לעצור את כל צעדיה החד צדדיים, אנו נאלצים לנקוט צעדים ארגוניים. לפיכך, החל מרגע, זה לא תתקיים קבלת קהל".

מחלוקת נוספת בין העובדים ובין ההנהלה נוגעת להחזרת המוקד הטלפוני לפניות הציבור שנמסר למיקור חוץ לתוך עבודת רמ"י והפעלתו על ידי העובדים, מהלך המתחייב מפסק דין שניתן לאחרונה לבקשת ועד העובדים הארצי וההסתדרות. הוועד הארצי, בתמיכת ההסתדרות, דורש יישום מיידי וטוען כי ייווצר עומס חדש וקשה על העובדים.

בהודעה של ועד העובדים נאמר, "אם ההנהלה תחזור מאיומיה ותודיע שהיא עוצרת את כל צעדיה החדצדדיים, אנו נאלצים לנקוט צעדים ארגוניים. חדצדדיות תיענה בצעדים חדצדדיים. הידברות תיענה בהדברות. הכל בידיים של מנכ"ל הרשות".

כמו כן, ההסתדרות הכריזה אתמול על סכסוך עבודה בקרב עובדי החברות מי עדן בר ופאוזה מקבוצת מי עדן. מי עדן בר עוסקת בשיווק והפצה של מכשירי בר המים של מי עדן, ומועסקים בה כ-450 עובדים. פאוזה, בה מועסקים כ-110 עובדים, משווקת ומפיצה מכונות ופולי קפה למגזר הפרטי ולחברות במגזר העסקי, בהן אינטל, מיקרוסופט ורשת חנויות הנוחות "ילו".

עובדי החברות התאגדו בהסתדרות לפני כשנה, מתוך רצון להסדיר את תנאי העסקתם ולהבטיח באמצעות הסכם קיבוצי את ביטחונם התעסוקתי. הסכסוך בשתי החברות הוכרז על רקע מבוי סתום במו"מ לחתימת ההסכם, המלווה בגרירת רגליים וחוסר תום לב מצד המעסיק.

לדברי יו"ר ועד עובדי מי עדן בר, אליהו ברדה: "עובדי מי עדן בר מבקשים לקבל את התגמול המגיע להם, במקביל להצלחת החברה. כולי תקווה שנוכל לשוב לדרך ההידברות והשותפות לטובת כל הצדדים". יו"ר הוועד בפאוזה, שי אזולאי, הוסיף: "אנו מצפים מהנהלת החברה לחזור לשולחן הדיונים ולקדם את המו"מ בהקדם האפשרי, תוך כדי שיתוף פעולה מלא משני הצדדים".