עימותים פרצו בעת הריסת חנות בסילוואן; חד"ש י-ם: נמשך הטיהור האתני בירושלים המזרחית

עימותים פרצו הבוקר (שלישי) בין שוטרים לתושבים פלסטינים בירושלים המזרחית שתחת כיבוש ישראלי בעקבות הריסה של חנות בשכונת סילוואן. כוחות הכיבוש הגיעו היום לאזור אל-בוסתן שבין ואדי חילווה (מוקד ההתנחלות של עמותת אלע"ד, הרט"ג וקק"ל) לבין בטן אלהווא (מוקד ההתנחלות של עטרת כהנים). המשטרה השתמשה בגז מדמיע ורימוני הלם, ושלושה מהמוחים נעצרו. החנות שנהרסה היא אחת מ-17 מבנים מפרוייקט "גן המלך" השנוי במחלוקת, בעלי צווי הריסה.

מדובר בפרוייקט שיזמה עיריית ירושלים בשנת 2010, בשכונת אל-בוסתן שבסילוואן. בסגרת הפרוייקט, יזמה העירייה הקמת גן לאומי במקום, על שטח של כ-560 דונם ובין היתר אמורה לקום במקום טיילת שתשתרע מהר ציון ועד שער האשפות. במסגרת התהליך הוצאו צווי הריסה לכמאה בתים, של 17 מתוכם כבר הסתיים ההליך המשפטי, דבר שהביא הבוקר להוציא לדרך את ההריסה. בכוונת העירייה להרוס כ-100 בתים באזור ולהקים במקומם את "גן המלך" לטובת המתנחלים המתגוררים בסמוך.

החנות לאחר שנהרסה הבוקר בסילוואן (צילום מסך: הרשתות החבריות)

 

סניף חד"ש ירושלים גינה את "פעולת הטיהור האתני בירושלים המזרחית הכבושה" ורואה "בעיריית הכיבוש כאחראית הישירה לטיהור". לדברי חד"ש "על אף ניסיונות התושבים בשנים האחרונות לקדם תיאום עם עיריית הכיבוש, לצורך הסדרת תוכנית מתאר, אשר כללו פתיחת תיק תב"ע והגשת מסמכים לוועדה המחוזית, לפני כ-4 חודשים עיריית הכיבוש הודיעה שבשכונה עומדים כ-100 צווי הריסה למבנים בהם מתגוררים כאלף תושבים. כ-17 מהמבנים נמצאים בסכנת הריסה מיידית".

אביב טטרסקי מעמותת עיר עמים הטיל את האשמה להרס על ישיבות שהוקמו ברובע המוסלמי במטרה ליישב בו יהודים: "איתרע גורלם של קהילת אל-בוסתן להימצא בין מתחמי ההתנחלויות של אלע"ד ועטרת כהנים. עיריית ירושלים היתה יכולה לפתור את הבעיה בשכונה אם היתה מסייעת לתושבים לקדם את תכנית המתאר שהכינו. במקום זאת עיריית ירושלים שוב בוחרת לסייע לפרויקט ההתנחלות בסילואן במחיר קורת הגג של 1,000 תושבי השכונה".

 

סרטון – הורסים את החנות בסילאוון:

https://www.facebook.com/Hadash.Jlm/videos/328432782193211