עורך העיתון הקומוניסטי הצרפתי 'הומניטה' השתתף בישיבת המערכת של 'זו הדרך'

עורך העיתון הקומוניסטי הצרפתי "הומניטה", פביין גאי, השתתף אתמול (חמישי) בישיבת המערכת של "זו הדרך" שנערכה בתל-אביב. גאי, בן 38, הוא חבר בסנאט הצרפתי מאז 2017, לאחר שהיה פעיל בנוער הקומוניסטי וחבר במועצת העיר בלנק-מניל שבפרברי פאריס. הוא נולד לזוג הורים פועלי מתכת ופעילים בולטים בקונפדרציה הכללית של העובדים (ה-CGT) במשך שנים רבות. הוא גם ניהל במשך שנים את פסטיבל "הומניטה" הנערך בחודש ספטמבר – המפגש הפוליטי השנתי הגדול בצרפת שמספר מבקריו כחצי מיליון.

עורך "הומינטה", פביין גאי, (ראשון מימין) בשיחה עם חברי מערכת "זו הדרך" בתל-אביב (צילום: זו הדרך)

 

בשיחה עם מערכת, סיפר גאי על העשייה העיתונאית ב"הומינטה" בייחוד בחודשים האחרונים לקראת הבחירות לנשיאות צרפת שנערכו בחודש שעבר ולקראת הבחירות לפרלמנט שייערכו בעוד כ-10 ימים. עוד הוא התייחס להקמת "האיחוד העממי החדש החברתי והסביבתי" (NUPES) המאגד את כל כוחות המשאל והסביבה ובהם מפלגתו של המועמד לנשיאות ז'אן-לוק מלנשון, את המפלגות הקומוניסטית והסוציאליסטית ואת הירוקים.

"זהו אירוע פוליטי ללא תקדים בחמישים השנים האחרונות. בכוחו של האיחוד העממי החדש להכפיל את מספר נציגי השמאל בפרלמנט", הדגיש. עוד הוא התייחס באריכות למלחמה באוקראינה ועל השלכותיה בצרפת. בגיליון "זו הדרך" הקרוב יתפרסם ריאיון נרחב עם גאי.

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/112453