עובד פלסטיני בן 22 נהרג בנפילה מהקומה השמינית באתר בנייה בפרדס חנה כרכור

עובד פלסטיני בן 22, סיף חנתולי, תושב הכפר סילת אל דאהר בשטחים הכבושים, נהרג אתמול (שני) באתר בנייה בפרדס חנה כרכור. חנתולי נפל מהקומה השמינית בפרויקט "רובע הברון" בביצוע החברה עמרם אברהם בע"מ.  בעת התאונה עסק חנתולי בעבודות יציקה על הגג; הוא העובד השלישי שנהרג בתאונות באתרי בנייה בשבוע האחרון, בנוסף לשישה עובדים שנהרגו בתאונות עבודה בחודש אוקטובר. חנתולי הוא ההרוג ה-60 בתאונות עבודה בישראל ובהתנחלויות בשטחים הכבושים ו-32 באתרי בנייה.

חובשים ופראמדיקים של מד"א שהגיעו לאתר, מצאו את העובד ללא סימני חיים, ונאלצו לקבוע את מותו. הפראמדיק מד"א צבי וייס והחובש רפואת חירום, אהוד אמיתון סיפרו: "הגענו לאתר הבניה והובילו אותנו אל הפועל ששכב מחוסר הכרה ועם פגיעה רב מערכתית קשה מאוד לאחר שנפל מגובה רב. ביצענו בו בדיקות רפואיות, הוא היה ללא סימני חיים ונאלצנו לקבוע את מותו במקום".

אתר הבנייה "רובע הברון" בביצוע החברה עמרם אברהם בע"מ בו נהרג אתמול הפועל הפלסטיני (צילום: מד"א)

כמו כן, הנער הפלסטיני חאלד אברהים סמארה, בן 17, תושב הכפר בתיר שבשטחים הכבושים התחשמל בשבוע שעבר ונפטר מפצעיו בסוף השבוע האחרון. כך מסרה הקבוצה למאבק בתאונות בניין ותעשייה. סמארה עסק בשיפוצים בבית עסק בשכונת גילה הירושלמית שבשטח כבוש. לדברי הקבוצה "נסיבות התאונה והתנהלות המבצע במקום לאחריה מעלים חשדות כבדים להפרות חוק מרובות ולהתנהלות תמוהה, שבכללה פינויו של המנוח לאחר שנפצע אנושות באופן עצמאי למרפאה של קופת חולים, במקום להזעיק לעזרתו אמבולנס".

"יש לקוות שמכלול נסיבות אלה ייחקר ביסודיות על ידי משטרת מחוז ירושלים וייבחן על ידי פרקליטות המחוז מתוך נחישות למצות את הדין עם מי שגרמו ברשלנותם למותו של נער צעיר בתאונה מחרידה, באתר בו אסור היה לו להימצא על פי חוק", הדגישו.