עובדי ECI מוחים נגד תוכנית הפיטורים בחברה; תומכים במאבק בטבע

עשרות עובדי ECI ונציגי איגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההייטק, הפגינו אתמול (שישי) בבוקר וקיימו קבלת שבת מחאתית מול ביתו של בעלי השליטה החברה, המיליארדר שאול שני בכפר שמריהו, וזאת על רקע כוונת החברה לפטר כ-100 מתוך 800 עובדיה בישראל. בין המפגינים: נציג של פורום העובדים בחד"ש תלאביב שבא להביע סולידריות עם מאבקם.

העובדים נשאו שלטים הקוראים לשני לקחת אחריות על המשבר. מוועד העובדים נמסר כי בכוונתם להחריף מאבקם במהלך השבוע הבא. יצוין שבשבוע שעבר עובדי החברה הפגינו יחד עם עובדי טבע נגד הפיטורים ההמוניים המתוכננים בחברת התרופות.

ההסתדרות הודיעה בחמישי על סכסוך עבודה בECI. בהסתדרות מציינים כי הודעת ההנהלה על תכנית הפיטורים נשלחה לעובדי החברה, מבלי שקדם לה עדכון של נציגות העובדים, וללא משא ומתן בנושא זה.

מאז השלמת מהלך ההתאגדות של עובדי ECI באיגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההייטק בהסתדרות, מתנהל משא ומתן בין ההנהלה לבין ההסתדרות והוועד בנוגע לגיבושו של הסכם קיבוצי ראשון בחברה.

2017-12-23_141809

עובדי ECI מפגינים יחד עם עובדי טבע נגד תכנית הפיטורים בחברת התרופות (צילום: ועד העובדים)

בהסתדרות מלינים כי על אף ניסיונות חוזרים ונשנים של העובדים לקידום ההידברות, ממועד ההכרה ביציגות, ההנהלה הקשיחה את עמדותיה, נקטה בסחבת שיטתית ומנעה את התקדמות המו"מ. החברה פעלה בחוסר תום לב בניסיון להימנע מהסדרת זכויות העובדים בהסכם הקיבוצי.

לדברי העובדים, הודעת החברה על תכנית הפיטורים הגיעה על רקע דרישתם לזרז את המו"מ להסכם הקיבוצי, וכשבוע בלבד לאחר שוועד העובדים פנה לבעל השליטה בחברה שאול שני, בבקשה להתערבותו האישית לקידום הנושא.

במסגרת עילות הסכסוך שהוכרז: נציגות העובדים מלינה על פגיעה קשה בהתאגדות ועל ניסיון מתמיד לדהלגיטימציה של הוועד, תוך התקפות אישיות של ההנהלה כלפי ראשי ההתארגנות והעובדים הפעילים בה. במסגרת יחסי העבודה בחברה, ההנהלה פנתה לעובדים באופן ישיר בעניינים הכוללים חובת יידוע ומו"מ עם נציגות העובדים, ואף הרחיקה לכת וערכה אספות מנהלים בהן נמסר מידע שגוי על המשא ומתן, על נציגות העובדים ומוביליה.