עובדי שדות התעופה בניו יורק זכו להעלאת שכר המינימום ל-19 דולר לשעה

"זהו ניצחון היסטורי, לאחר שנים רבות של מאבק", כך מסר אמש (שישי) יו"ר איגוד עובדי המגזר הציבורי, הקטור פיגרואה, בעקבות ההחלטה להעלאות את שכר המינימום לעובדי שדות התעופה של ניו יורק. שלושת שדות התעופה בניו יורק היו במשך שנים הזירה למאבק על העלאת שכר המינימום.

המושל הרפובליקני של מדינת ניו יורק וחברות התעופה התווכחו עם ראשי האיגוד המקצועי ונציגי ממשל דמוקרטים על השכר שיקבלו מנקים, סבלים, מאבטחים ועובדים נוספים שאינם מקצועיים – רובם שחורים או ממוצא לטינואמריקאי.

2018-09-29_162630

עובדי שדות התעופה חוגגים את העלאת שכר המינימום, אתמול, בניו יורק (צילום: איגוד העובדים)

ביום חמישי אישרה רשות התעופה של ניו יורק וניו ג'רסי כי 40 אלף עובדיה יקבלו שכר מינימום של 19 דולר לשעה. זאת, במקום שכר המינימום שהיה נהוג עד כה: 13 דולר ולעומת שכר המינימום ברחבי הדמינה: 7.25 דולר לשעה. זהו הסכום הגבוה ביותר מבין כל רשויות המדינה, שחלקן משלמות לעובדיהן כארבע דולר פחות לשעה. ניו יורק תאמץ את שכר המינימום החדש עד סוף השנה.

המרוויחים העיקריים יהיו עובדי שדה התעופה של ניוארק, שחלקם השתכרו משכורת נמוכה משמעותית ממקביליהם בשדות התעופה האחרים. השכר יעלה בהדרגה, כאשר ב-31 בדצמבר הוא יעלה ל-15 דולר לשעה ובמשך השנה הוא יגיע ל-19 דולר. יצוין שהמאבק החל ב-2011 וכלל התאגדותם של רבבות עובדי קבלן, הצטרפות למאבק הארצי למען שכר מינימום של 15 דולר לשעה, הפגנות ועיצומים.