עובדי רכבת ישראל הפגינו בבניין ההנהלה בלוד ודרשו מהמנכ"ל להתפטר

עובדי רכבת ישראל הפגינו אתמול (שני) בבניין הנהלת החברה בלוד, במחאה על גרירת הרגליים של ההנהלה במשא ומתן לחידוש ההסכם הקיבוצי, פגיעה בשכר ובזכויות והתנהלות מזלזלת. כ-200 עובדים עלו מלובי הבניין למשרדי ההנהלה והפגינו מחוץ ללשכת המנכ"ל ומחוץ לחדר הישיבות שבו נערכה ישיבת הדירקטוריון. על כך מסר אתר "דבר" ההסתדרותי.

עובדי רכבת ישראל מפגינים, אתמול, בבניין ההנהלה בלוד (צילום: ועד עובדים)

העובדים החריפו אתמול את הצעדים הארגוניים, ובין היתר הופסקו עבודתה של חטיבת המטענים ותנועתן של רכבות המשא. בהסתדרות הדגישו שלא תהיה פגיעה בנוסעים, אבל מהנהלת הרכבת נדרש לפתור את הסוגיות שבמחלוקת ולתת לעובדים את הזכויות שמגיעות להם.

מנכ"ל רכבת ישראל מיכאל מייקסנר יצא לעובדים כדי לדבר איתם, אבל העובדים שקראו לו להתפטר והבהירו שהם לא רוצים לשמוע את דבריו, והם דורשים שהנהלת החברה תתקדם במשא ומתן הקיבוצי מול נציגות העובדים וההסתדרות. יו"ר ועד עובדי הרכבת, גילה אדרעי, כתבה לעובדים שלא קיבלו תוספות שכר מאז תום ההסכם הקודם לפני כ-4 שנים, ורבים מהם אף נפגעו בשכרם על רקע עבודות החשמול ושינוי שיטות העבודה בחברה. "אפשר היה לדאוג לזה, המנכ"ל פשוט לא רוצה", כתבה, והוסיפה שהמנכ"ל לא טרח אף להגיע לישיבת המשא ומתן שנקבעה ליום חמישי האחרון, על רקע ההתרעה לפני החרפת העיצומים בחטיבת המטען.