עובדי פלאפון ובזק בינלאומי הכריזו סכסוך בעקבות המכירה לבעלי הון אמריקאים

עובדי פלאפון ובזק בינלאומי הכריזו אתמול (שני) על סכסוך עבודה חדש וזאת לאחר שההנהלה השיבה להם בשלילה על בקשתם להיכנס למו"מ בעקבות כניסת קרן ההשקעות סרצ'לייט לשליטה בקבוצת בזק. בבעלות סרצ'לייט האמריקאית גם חברות טלקומוניקציה נוספות כגון "אאולו" האיטלקית ו"ליברטי" שפועלת בצ'ילה, פורטו ריקו והאיים הקריביים. אחד ממייסדי הקרן הוא אריק זינטהופר, שנשוי לבתו של איש העסקים רון לאודר.

יו"ר ועד עובדי פלאפון, יחיאל שמן (צילום: ההסתדרות)

במכתב להנהלה שנשלח להנהלה בעקבות ההכרזה על סכסוך העבודה, דורשים הוועדים להעניק לעובדים מענקי רכישה לעובדים. כמו כן, דורשים העובדים להעריך את ההסכמים הקיבוציים שנחתמו השנה בעוד שנתיים, וזאת על מנת להבטיח שסרצ'לייט לא תיזום פיטורי עובדים נוספים כל עוד היא בעלת השליטה. עוד דורשים העובדים תגמול הוני ואופציות לרגל כניסת סרצ'לייט וכן הם דורשים מינוי דירקטורים מטעמם כפי שבדירקטוריון בזק יושב נציג עובדים.

יחיאל שמן, יו"ר ועד עובדי פלאפון אמר כי "מי שחושב שהוא יכול לרכוש את קבוצת התקשורת הגדולה והחזקה בישראל ללא קיום דיאלוג ושיח איתנו טועה ומטעה. בפעם האחרונה שבזק נרכשה קיבל מנכ"ל פלאפון מליוני שקלים וסמנכ"לים נהנו מחלוקת אופציות ומאות אלפי שקלים לכיסם והפרטי ואילו העובדים קיבלו שי בדמות חבילת שוקולד. אני מקווה שגם הרוכשים האמריקאים הפנימו כי תקופת הקפיטליזם החזירי הסתיימה וכיום יש בפלאפון ועד עובדים יציג ודומיננטי אשר לא יסתפק בפירורים וממתקים, אלא בהבטחת זכויות העובדים כולל מענק רכישה הולם, הארכת ההסכם הקיבוצי לתקופה ממושכת ונציגות לעובדי פלאפון בדירקטוריון בזק".