עובדי ענקית האמריקנית וולמרט פתחו במחאה להפסקת מכירות כלי נשק ברשת

עובדי ענקית הקמעונאות האמריקנית וולמרט פתחו בימים האחרונים במחאה הקוראת להפסקת מכירת הנשק ברשת החנויות של החברה. זאת על רקע פשעי השנאה הגזעניים באל פסו טקסס ובדייטון אוהיו בסוף השבוע שעבר, שני אירועים בהם נהרגו 31 אנשים ונפצעו 50 אנשים. העובדים מחתימים על עצומה מקוונת, עליה חתמו עד כה 60 אלף איש, ופתחו בצעדי מחאה בסניפי הרשת. על כך נסמר באתר ההסתדרותי "דבר".

רובה בהנחה בחנות וולמארט פחות מ-40 דולר (צילום: הומניטה)

רשת וולמארט היא הקמעונאית הגדולה בעולם, והיא מעסיקה 1.5 מיליון עובדים בארצות הברית בלבד. העצומה החלה בכמה מחנויות הרשת, וזהות יוזמיה לא פורסמה כי ההנהלה אוסרת על התארגנות עובדיה. "וולמארט היא חברה שתמיה שמה את שותפיה ולקוחותיה במקום הראשון", נכתב בעצומה. "לאחרונה עשינו צעדים גדולים לעידוד קהילה מכילה ומתקדמת. בשנה שעברה העלתה וולמארט את הגיל המינימלי לרכישת נשק ותחמושת מ-18 ל-21. בשנת 2015 הוציאה וולמארט מוצרים המזכירים רובי תקיפה מהמלאי שלה. עם זאת, וולמארט נותרה אחד הקמעונאים הגדולים ביותר של כלי נשק בארה"ב, ויש קשר ישיר בין מספר או זמינות האקדחים, למספר תקריות הירי ההמוני לנפש. כן, עשינו כמה צעדים גדולים, אבל עלינו להתארגן ולעצב את החברה למקום שכולנו נהיה גאים בו".

"אנו רוצים לראות את וולמארט נוקטת עמדה באופן ציבורי נגד כלי נשק ואלימות כלי נשק. אנחנו קוראים להנהגתנו להפסיק את מכירת כל כלי הנשק והתחמושת, לאסור על נשיאת כלי נשק בגלוי באתרי החברה ולהפסיק את התרומות לפוליטיקאים המגובים על ידי שדולת הרובאים האמריקנית."

לפי פרסום בעיתון ההפיגנטון פוסט, תומס מרשל, מנהל בסניף הרשת בסן בורנו קליפורניה, ארגן יציאה מחאתית של העובדים מהסניף וקרא לעובדים לצידו לחתום על העצומה, אותה יזם יחד עם עובד נוסף ברשת. מרשל סיפר כי 40 עובדים הצטרפו ליציאת המחאה, וכי הוא סייע בארגון מחאה נוסף בפורטלנד, אורגון. לדבריו, הרשת כבר פגעה בו בתגובה למחאה, וניתקה אותו מהשרת שלו וכעת הוא חושש כי יפוטר, למרות כי יש לו "אמונה חזקה כי החוקים במדינה הזו מעניקים הגנה נוקשה מאד" בכל הנוגע לחופש הדיבור של עובדים. "אני יודע כי לעולם לא יקדמו אותי בחברה הזאת", הוסיף.

הרשת כבר בתחילת השבוע כי לא תפסיק מכירת כלי נשק או תשנה את מדיניותה בנוגע לנשיאתם. "אין כל שינוי במדיניות החברה" אמר דובר החברה רנדי הרגרוב בראיון. מנגד, הודיעו ברשת כי יורידו מתצוגה משחקי מחשב אלימים.

קישור לעצומה אינטרנטית