עובדי ענף התעופה מחו ופלשו אל מסלולי ההמראה בנבת"ג: הממשלה מפקירה אותנו

עצרת המחאה הגדולה של עובדי ענף התעופה בנתב"ג נערכת הבוקר (שלישי) על מסלולי ההמראה בנמל התעופה. העובדים הניפו שלטים בהם נכתב בין היתר: "תעופה כחול לבן במקום תעופה זרה", "זורקים אותנו מהמטוס בלי מצנח", "הממשלה מפקירה את התעופה הישראלית" ו"רשת ביטחון עכשיו". העצרת, ביוזמה של ועד עובדי אל על הצטרפו ההסתדרות וכל עובדי הענף המאוגדים בה: עובדי ארקיע, טייסי ישראייר וחברות שירותי הקרקע לאופר GHI וQAS-.

יו"ר ועד עובדי אל על, שרון בן יצחק, אמר למאות המפגינים: "אנחנו בסכנת קיום אמיתית. הופקרנו. כנראה שממשלת ישראל החליטה שהיא לא צריכה את התעופה כחול לבן. 2,000 עובדים פוטרו באל על, וכל בית הוא עולם ומלואו. אל על וחברות התעופה הן לא אקורדיון שאפשר לפתוח ולסגור מתי שרוצים. אין פסק זמן בתעופה. אני רוצה להודות להסתדרות, זה הבית שלנו, זה הבסיס. תודה ליו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד שמלווה אותנו 24 שעות ביממה, ולאבי אדרי על התמיכה והליווי".

"באנו לפה כטייסים בסולידריות עם המאבק", מסר הקברניט מידן בר בהפגנה. "זה אולי הרגע הכי קשה בחברה הישראלית. המפגינים רוצים שלושה דברים – לעבוד, סיוע, ולהפסיק את הבלבול. נוסע שרוצה לקנות כרטיס טיסה לחו"ל, לא יודע אין ולאן וכמה ומתי. זה פוגע בכולם".

עובדי אל על וחברות התעופה מפגינים הבוקר על מסלולי ההמראה בנתב"ג (צילום: ועד עובדים)

 

גם עובדי רשות שדות התעופה (רש"ת) הצטרפו למחאה, כאות הבעת סולידריות עם עובדי ענף התעופה – הענף שנפגע בצורה הקשה ביותר מאז פרוץ מגפת הקורונה לפני כשנה וחצי. אלפי עובדי ענף התעופה כבר פוטרו והוצאו לחל"ת, ועשרות אלפי עובדים עדיין לא שבו לעבודותיהם וחוששים לביטחונם התעסוקתי, ערב ראש השנה. בעקבות העצרת הושבתו כל שירותי שדה התעופה, כולל המראות.

 

סרטון – עובדי ענף התעופה מפגינים הבוקר בתנב"ג:

 

עוד בנושא: https://zoha.org.il/105608